torsdag 4. februar 2010

Svaner!

Rett ved dyreklubben holder disse svanene til - 15 totalt! De er så vakre! Det er mange folk som kommer hver dag og mater dem, så de lider nok ingen nød…

Veldig moro å se så mange svaner på en gang, det kan jeg ikke huske der har vært før…

Svaner 014  Svaner 012Svaner 022 Svaner 025 Svaner 006 Svaner 009 Svaner 011 Svaner 020 Svaner 021 Svaner 029

Det er ikke så mye nytt på denne fronten.. Vi venter føll i stallen, midt på tjukkeste vinteren… Det er litt tungvint, men det skal vel gå bra. Det er beregnet å komme om en måneds tid. Skal bli kjekt med et lite føll i stallen da, håper kulda ikke blir for hard for den lille. Det er en privathest som skal følle. De kjøpte henne i sommer, uten å vite at det var føll i magen..

I forige uke var flere av dyra i dyreklubben med på reklamefilm-innspilling! Den skal desverre ikke sendes på tv, men sendes til USA. Men den skal legges ut på www.fuglefjellet.no når den er ferdig, så da går det ann å se den der! To fjordinger, to geiter og to kviger fra oss er med.. Ellers var der noen høner og noen sauer fra en annen plass. Fikk ikke tatt noen blider når de holdt på…

Settet skulle være fra gamle dager, og ble spilt inn her (Sunnmøre museum) :

Svaner 050

Det var reklame for norsk laks, hvis jeg ikke husker feil… Dyra var bare statister, masse folk var med.. :)

Neste mandag begynner agilityen på igjen etter en “vinterpause". Vi skal møte opp på mandag tror jeg, men jeg tror også  jeg skal vente enda litt før vi setter i gang, til snøen har forsvunnet.. Når det er snø og vi er på hundeklubben, så går Luna bare og snuser og snuser nedi bakken, og det er heeelt umulig å få noe særlig langvarig kontakt med henne.. Men no har vi hatt snø så lenge at det kanskje går da, blitt litt vant til det, vi får se.. Gøy med agility da hvertfall, så vi prøver..! :)

Ellers er jeg ganske forkjøla, men prøver å ikke la det hindre meg i noe.. I går var jeg på trening, og i dag skal jeg på kurs i afrikansk dans! Spennende..

Ha en fin dag!

http://bloggurat.net/minblogg/registrere/d7741ea86d9ffd3f464c44b1afb012b7e28f9457

21 kommentarer:

Anne-Liss sa...

Så flotte svanebilder !
Svaner som holder til i vann som nå er frosset til samles ofte i åpne farvann. Svaner er bare nydelige.
Vi får følge med på linken når laksereklamen kommer : )

Rune sa...

Så vakre bilder :-)

Magnhild sa...

Guri malla kor fine bilde :)

T :-) sa...

Flotte bilder. Svaner er så vakre og staselige :-)

God bedring!

Luna sa...

Takk! :)

Ville sa...

Så utrolig vakre bilder av svaner, litt annen type enn de vi har her, vi har for det meste knoppsvaner:o)))

Koselig å lese om stallen deres, gleder meg til bilde av føllet, regner med at det kommer.

Gry og Millis blogg sa...

Så flotte bilder du har tatt av de vakre, vakre svanene Marte! Det er jo så spesielt når det er så mange av dem.

Du må gi oss et "hint" når videoen er lagt ut vel?

Lykke til på agilityen, det høres veldig morsomt ut. Afrikansk dans høres enda mere spennende ut! Bilder kanskje?

Så det var sånn du gjorde det med den linken fra Bloggurat, jeg har ikke fått det til jeg (heller).... (blæh).

Luna sa...

Det kommer nok endel bilder av føllet når det kommer ja!! :)

Det er litt spesielt når de er så mange ja..! Prøvde å få et bilde med alle sammen på, men det var ikke så lett..!

jeg skal følge litt med på fuglefjellets hjemmeside, og si fra hvis filmen dukker opp :)

Den derre bloggurat greia skjønner jeg meg ikke helt på nei.. har "blogglisten" linken nederst på siden, og telleren i margen, men den linken jeg skulle ha i et innlegg ?? syns jeg var rart, og skjønner ikke helt poenget med den.. :/ og så står der 2 lesere.. hehe, av en eller annen grunn... jaaaja..

Nina og Bonnie sa...

Det var mange flotte bilder av noen nydelige svaner. :)

Det må jo være spennende med reklame i USA. Da hadde jeg vært kjempestolt.

Lykke til med agilityen. Skjønner den med nesa i snøen. Charlie er sånn om dagen også. Jeg må kjempe meg til kontakt.

Gry og Millis blogg sa...

Å ja Marte - du må jo ta bilder av føllet!!!

Jeg tenkte litt på bildet av den afrikanske dansinga også???;o)

Ville sa...

Hmm..var innom på siden din i slutten av arbeidsdagen min. Pleier aldri å legge inn kommentar når jeg er på jobb, klarte jo ikke å la hver da jeg så de flotte svanene:o)))
Afrikansk dans høres jo spennede og gøy ut. En film hadde gjort seg, med lyden av afrikanske trommer;o))

Nøve sa...

Nydelige svanebilder1
Venter spent på bilder av en like elegant Marte :o)

Luna sa...

hehe.. vel, bilder av når vi danser afrikansk dans? Det tror jeg blir for flaut..!! ;) Vanskelig å fange dansinga i et bilde også tror jeg, da måtte det heller vært film, og det blir no hvertfall flaut!! :) hvis det er noe det IKKE er, så er det elegant! hehe... jeg må tenke over saken.. det er fem torsdager fremover, men så bytta de neste gang til en onsdag, og da kan jeg ikke.. :/ gøy var det hvertfall, om ikke så veldig grasiøst...

Ville sa...

Forstår deg godt Marte, har selv dansa mye, tidligere. Gi deg selv et år, så skal du se, at ledd og diverse blir løst opp og kroppen blir smidig og grasiøs.
Da er tiden inne for å filme:o)))

Marianne sa...

Nydelige svanerbilder Marte..når jeg bare blir frisk igjen så skal jeg også avsted åå knipse litt..har ikke tatt savnebilder siden jeg "plumpa" i sjøen sist!.....
Håper det ikke blir for kaldt for det lille føllet..blir gøy å få se bilder av det,,de er jo så skjønne!!

Marte som danser afrikansk dans på film? JA TAKK..hehe!!

Dixie sa...

For noen kjempefine svanebilder! :D Håper du sier ifra når reklamen med dyrene fra dyreklubben blir lagt ut! Den gleder jeg meg til å se! :D

Lykke til med både agility og afrikansk dans! Håper på bilder eller film fra begge deler! :) God bedring!

Luna sa...

ja, du kan le du marianne.. hehe.. det blir nok ikke aktus med noe film av meg som danser afrikansk dans nei..! :P

...men jeg kunne tenkt meg en film av luna og agilityen da, eller noen bilder, men det er så mørkt når vi holder på, så det får bli når det blir litt lysere om kvelden.. :)

Ragnhild B. sa...

Nydelige svanebilder! og så idyllisk Sunnmøre museum ser ut. Den blogguraten kurer jeg på også, har fått teller, men skjønner heller ikke de adressegreiene... Men nå ser det jo ut til at du har fått et høyt tall på blogguratens blå del, hva nå den teller;o)

Luna sa...

ja, var ikke helt lett å bli klok på.. jeg er på 4833. plass besøksmessig sikkert, av alle bloggene på bloggelisten.. :)

sunnmøre museum er en skikkelig koselig plass. Stort uteområdet, og mange koselige små gamle hus. De arrangerer masse for barn der, inne i husa og utenfor, og vi er der stort sett hver gang det skjer noe :) pappaen min jobber der, og der er masse hyggelige folk :) godt naboskap! :) (til dyreklubben..)

Inger`s blogg sa...

Flink fotograf!

Flotte bilder av flotte svaner / motiver.

Luna sa...

takk for det, inger :)