torsdag 20. november 2008

Travel tid


Vi har alt for mye å gjøre, men tar det igrunnen med ro og gjør ting i den rekkefølgen ting må bli gjort..

Barna blir levert i barnehagen (heldigvis bare 2 min. å gå) og Luna får sin morgentur. Så er det ned til løa eller å sitte hjemme på kontoret å jobbe. Luna er alltid med meg så sant jeg er en plass det er lov å ha hund. Hun er heldig sånn, er bare aleine når det er møter på formiddagen eller hvis vi en skjelden gang skal på besøk til noen der vi ikke kan ta henne med.

Merker ingen forskjell på Luna mht. at hun har løpetid. Hun må gå i bånd hele tiden, og får ikke leke med Balto, så jeg tror nok hun er litt snurt for det da. Det skal bli godt å gi henne litt frihet igjen. Hun har vært veldig flink til å følge og ly oss løs på tur, men i det siste har det blitt flere og flere episoder der hun har "lukket ørene" og gjort som hun ville, så det spørs hvordan det går nå når det blir så lenge siden sist hun var løs når løpetia er over... jaja, det vil tiden vise. Synd om hun må begynne å gå med bånd "hele tiden", men det bor ganske mange folk her, og rundt vannet er det veldig mange som går tur, så det er veldig viktig at hun lyr oss.. Vi får være flinkere til å trene og ha med godbiter på tur :)

Trening er det null og niks av for tia. Går noen turer og tar henne med der jeg kan. Når kjøkkenet er ferdig og det har begynt å bli litt rutine igjen på jobb, så må vi prøve å komme oss på hundeklubben av og til igjen.


Ikaros skal flytte inn i den nye løa på dyreklubben :)

I morgen tror jeg vi får begynne å flytte dyr inn i løa. Det har blitt utsatt og utsatt og utsatt, så no er vi lei av å vente. Krysser alt som er å krysse for at det går bra. Venter på en brukstillatelse no... Da blir det 4 fjordinger, 2 minigriser, 2 katter, 2 kaniner og 2 marsvin i første omgang. Og 30 jenter og 1 gutt. 3 esel kommer så snart vi har snekra litt mer gjerde, så de har en luftegård. Esel er kule dyr med masse lyd, de er så sjarmerende, jeg gleder meg veldig til de kommer :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stakkars Luna får ikke leike med guttene...brutal verden!
Det med å lukke ørene hører vel tenåra til, det går sikkert over...kanskje ;o)

Den dyreklubben deres kommer til å bli litt av ett paradis! Både for dyr og unger :o)

Gry og Millis blogg sa...

Dyreklubben høres helt fantastisk ut. For et deilig sted å jobbe, og å være for voksne og barn!

Fikk litt trøst av Millis oppdretter i går. De blir visst helt "døve" når løpetiden kommer. Søsteren til Milli har løpetid nå, og er ganske så uforstående til det meste.... Kanskje det gjelder Luna også? (Det er jammen så jeg håper at Milli snart begynner...:o)

Anonym sa...

Ok, da tror jeg vi skylder på løpetida.. :) Det er sikkert sant som de sier at rundt denne alderen her er ikke helt enkel, og de kan "glemme" alt de har lært... Men det er ikke forgjeves all treningen vi har lagt ned likevel da, det grunnleggende ligger der nok uansett :) Luna er egentlig ganske lydig tross alt, hun gjør som vi vil så lenge hun ikke er for langt unna hvertfall... :)

Caroline sa...

Løpetiden kommer vel her å snart, gruer meg :P Men bra at Luna ikke blir helt rar da i og med hun har løpetid! :) Det med å lukke ørene er vel mer pga alderen, kjenner til det kan du si! Og løpetid i tillegg. Huffhuff^^
Dyreklubben virker super! Heldige dere :)

Anonym sa...

Håper dere begynner å komme i orden i dyreklubben nå.
Ha en riktig god helg!
Vi hører vel fra dere snart ;o)

Anonym sa...

Nå er vi spente på å høre om nytt fra både Luna og Dyreklubben;o)