søndag 10. mai 2009

Hektiske dager, utstillingstrening, AG kurs…og løpetid..!

Ja, det har ikke blitt så mye blogging fra denne fronten på en stund.. Kombinasjon av travle dager og lite å skrive om kanskje… Jeg prøver å lese alle sine blogger og alle kommentarer, men rekker ikke å kommentere på alt selv, har blitt så mange! Veldig kjekt :) Fikk med meg flotte resultater i ringen i helga, grattis til Toivo og Indy med eiere :)

Vi driver så smått og trener til utstillingene, første er om 2 uker her i Ålesund, og no skjedde jo det at Luna har fått sin 2. løpetid! Å, hun begynner å bli en voksen dame no :) Det første jeg tenkte var – ooæ, utstillingen..! Rart at jeg ikke har vært inne på tanken på at det kan skje, sjekka bakover i bloggen og fant jeg ut at 1. løpetiden var 17. november, altså omtrent akkurat et halv år siden… (tiden flyr…!! Syns jo hun akkurat hadde sin første løpetid..!) Men nå har jeg lest meg til at det går ann å stille ut en løpsk tispe, men bør prøve å ikke sitte rundt med ringen så mye, rundt de som driver å stiller hundene sine. Luna er den eneste finske som skal gå her i Ålesund, så jeg ødelegger hvertfall ikke for noen finske lappiser… :)  Men jeg syns det er trasig at det ikke er flere da. Luna er eneste finske, og så er det 1 svensk lapphund og 1 lapsk vallhund.

Men altså – det er lov og greit å stille Luna om 2 uker, når hun startet sin løpetid i dag? Best å være sikker… Kan det virke inn på resultatet? Når hun hadde sin første løpetid merket jeg ikke noe særlig forskjell på henne.. Kanskje bare litt roligere enn vanlig.

Vi har vært noen ganger på hundeklubben, men der er utstilligskurs, så vi får ikke trena så mye. Bare øvet oss på å være rundt mange hunder, trening det også forsåvidt. “Vise tanna” er hun ganske god på, og tror ikke det spiller noen rolle for henne hvem som gjør det. Vi har trent på det før på klubben med fremmede folk, har ikke vært noe problem. Så vi satser på at det er sånn fremdeles :)

En annen ting foruten utstilling vi gleder oss til her i huset er agility kurset som skal begynne 12. juni! Det blir gøy, veldig spent på hvordan det går. Har altid syns at det virker veldig kjekt, og har igrunnen bare ventet på at Luna skulle bli gammel nok :)

Mye å gjøre på jobb, i dag hadde vi årets første barneridning med kiosksalg, vafler, brus og bareridning. Godt oppmøte selv om det var litt regn i lufta. Flinke ungdommer som jobba og sto på :) Jeg måtte gå midt i, for jeg var invitert ut å spise sammen med min farmor som ville feire dagen sin, 88 år! :) Kjekt at hun fremdeles er såpass sprek at hun kommer seg ut på sånne små utflukter :)

No er det Beck. Ha en fin uke !

11 kommentarer:

Gry og Millis blogg sa...

Puh, jeg synes det høres ut som om dere har det hektisk jeg Marte:o)

Jeg har også lurt på det med utstilling og løpetid, så jeg skal følge godt med på svarene. Det blir kjempespennende å høre hvordan det har gått, både på utstillingen, og på agilitykurs!

Ha en fin uke.

Nina og Charlie sa...

Koselig å høre fra deg igjen,Marte. Jeg også har det sånn i perioder. Bare inn om for å lese og kommenter får vi gjøre når tiden er der.

Skal si du er aktiv om dagen. Skjønner godt bloggen kommer i andre rekke.

Lykke til på utstilling og AG-kurs. Vi får vel høre hvordan det har gått!??

Nøve sa...

Det ante meg at dere hadde hektiske dager! Koselig at du tar deg tid til en liten oppdatering igjen.

Ha en fin uke :o)

Luna sa...

Ja, det går igrunnen i ett - enten med jobb, barna, trening av meg selv eller luna eller mer jobb. Har begynt å trene litt på treningssenter, noe jeg aldri trodde jeg kom til å gjøre..! Lagt på meg en bilring etter to graviditeter (skylder på det...;) som jeg har lyst å få vekk :) Så no trener jeg to ganger i uka, body pump (høres litt harry ut, vi løfter vekter.. :) har lyst å trene tre ganger i uka, men foreløbig så er det ikke nok timer i døgnet og dager i uka... ;)
Skal selvfølgelig skrive litt om hvordan det går på både utstilling og kurs. På utstillinga har jeg engasjert ronny som fotograf, jeg får vel nok med å stille ut og holde nærvene i sjakk..
Kjekt at du er innom og legger igjen noen ord selv om jeg er helt "stille" nøve ;)

Dixie sa...

Høres ut som dere har mye å gjøre for tida! :) Men det var kjekt med en liten oppdatering! Det blir spennende å høre hvordan det går på utstilling og agilitykurs! Vi skal jo på agilitykurs helga 5. - 7. juni, så vi gleder oss til det, vi også! :)

Marianne sa...

Nå har virkelig ikke jeg peiling på utstilling Luna..men den tispn Embla stilte mot i ringen hadde løpetid og blødde ...så da tror jeg nok at dere ligger godt ann visst det er 2 uker igjen til utstillingen...ikke noe å bekymre seg for det...

Hektisk liv ja...men det er nå kjekt også...

Nøve sa...

Jeg syns godt man kan ta litt hensyn til de stakkars guttene når tispene har løpetid...(herregud, det høres ut som når man sier at jenter ikke skal gå i miniskjørt...)
Jeg leste en kommentar fra ei svensk dame, ho var imponert over at man i Norge tok hensyn og holdt tisper med løpetid litt i bakgrunnen.

Tisper har like stor rett til å stilles ut som hannene, men noen holder dem unna utstilling på den tida pga dårligere pels og slikt.

Noen hundeskoleskoler vil helst ikke ha løpske tisper - andre vil GJERNE ha dem med...

Alle synser. Du kan gjøre akkurat som du vil, tror jeg :o)

snorredimma sa...

Vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at forhåpentligvis er det meste av løpetida unnagjort før utstillinga...??

Lykke til i alle fall!!

Luna sa...

Takk for svar, det er jo som du sier camilla - det meste av løpetida er unnagjort før utstillinga... var bra den kom no igrunn, tenk om hun hadde hatt løpetid når vi skulle til Biri, det hadde vært mye dummere! Men jeg skal prøve å ta hensyn til GUTTA! :)
I dag er det nydelig vær her, tror jeg må ta meg noen timer fri og komme meg ut og knipse noen bilder ! :) Luna er ute på tur med ronny nå, han er fremdeles sykemeldt og venter fremdeles på oprasjon.. :/

Luna sa...

Luna er glad for at han hjemme hele tiden og har tid til laaange turer midt på dagen da :)

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk