søndag 26. april 2009

I dag er det utstilling i Kongsberg…

 

…og vi skulle så gjerne ha vært der! Men men, sånn er det, og jeg venter spent på rapporter fra de som har vært der! :)

Det er så veldig fint vær nå så vi er mye ute, og derfor blir det litt lite blogging.. På tide med en liten oppdatering, selv om det ikke har skjedd all verden…..

Vi har som sagt veldig fint vær, og nyter det i fulle drag. Hestene er satt på beite allerede (men står foreløbig inne om natta) og i går hadde vi dugnad på dyreklubben i t-sjorter, herlig!

Vi var på hundeklubben på mandag for å forberede oss litt til utstillingene (vår første er 23. mai) og det var veldig kjekt! Luna fikk leke seg litt med noen hunder og fikk sittet å sett på mylderet av folk og dyr.. Det er midt i et utstillingskurs, så det ble ikke utstillingstrening på oss, men jeg tror kurset er ferdig i midten av mai, så da får vi et par mandager å trene oss på håper jeg..  Apropo kurs, så blir det mest sansynlig agility kurs på oss i juni! Det skal bli gøy, jeg tror det er midt i blinken for Luna som elsker fart og moro :)

Må skryte litt av de fine bursdagskakene vi laga til Hege og Thomas :familiebesøk hege&thomas   fisketur magerholm 001 kake og hege 004

Dere kan jo gjette hvem som ville ha sjørøverskute, og hvem som ville ha rosa prinsesse slott ;) Det var overaskende lett, ikke la deg lure hvis du nå tror jeg er noe flink på kjøkkenet..! Ronny hjalp også til :)

Vaska Luna med shampoo i forige uke, det var på tide, hun ble ren og pen og fluffy :) Når er “siste frist” for å vaske lappisen før utstilling? 1uke? 2 uker? Sist jeg vaska henne skulle jeg prøve en shampoo beregnet på hund, og da ble hun ikke noe fin syns jeg, og gikk ikke tilbake til normalen på mange mange uker..! Så det holder jeg meg unna, og bruker barna sin shampoo. Noen tips? Noen sier det hjelper å bruke balsam på rumpa (Luna har veldig mye pels der…) men vanlig balsam?

Jaja, ellers er hytta til Biri bestilt, og vi gleder oss kjempemye!! Men først er det den store utstillinga i Sunnmørshallen, utstilling på Vestnes (med finsk dommer, spennende :) kaptein sabeltann, dyrepark og legoland! (det siste skal ikke Luna være med på da desverre…)

Nei, no må vi ut i fineværet igjen.. Jeg får skrive mer en annen dag!

ps- hvordan ble det med treff på Bergheim i mai?? Det hadde vært veldig gøy! Vi har et par ting på tapeten, men blir med så sant det ikke kresjer med noe :)

8 kommentarer:

Ville sa...

Flotte og kreative kaker:o)kan tenke meg det var 2 stolte gebursdagsbarn...
Tror ikke jeg har særlig tips an stell av pels.
Vi bader Ville etter behov, enten det er å spyle henne med bare vann, eller når hun er veldig skitten så bruker litt hundesjampo.
Helst bruker vi lunka vann det kan være at vi må spyle henne 2 ganger i uka, eller en gang i mnd.
Det avhenger veldig mye av været. Jeg klarer ikke å se særlig forskjell i pelsen, bada eller ikke.
Men jeg ser tydlig forskjell på pelsen når der er snø:o) da ruller hun seg ofte i snøen, og pelsen blir utrolig flott og fyldig, Utstilingene burde jo vært om vinteren, når det er snø;o)

Dixie sa...

For noen kjempefine kaker! :)
Jeg venter også på Kongsbergrapporter, og maaange bilder! ;)

Vi skal sansynligvis også på agilitykurs i juni! Må bare melde oss på først... Men det tror jeg nok kan bli kjekt! :)

Det blir spennende å høre hvordan det går på utstillingene dere skal på framover! Har Luna vært på utstilling før??

Luna sa...

Luna blir også dusja med lunka vann uten såpe da, ganske ofte, daglig til tider hvis det er vått ute og hun leker med Balto. Men ikke så ofte med shampoo.. et par ganger i vinter og så nå. Men jeg lurer på om jeg ikke skal vaske henne en gang til før utstilling, pelsen blir litt lettere å børste ut og slikt.. :)

Så gøy at Dixie også skal gå agility kurs! Det gleder jeg meg til å lese mer om, og jeg gleder meg veldig til vi er i gang :)

Luna har vært på en utstilling før, det var på en måte bare en liten prøvesmak da, på valpeshow.. No er det liksom på alvor, så jeg kommer nok til å være ganske nærvøs! Jeg er ikke noe god på å stille ut.. På valpeskuen glemte jeg hvilke side av meg hun skulle gå på, skjønte ikke altid hva dommeren ville og sånt, men det går no på et vis uansett ;) Jeg var ganske stolt av Luna etter valpeskuen da, hun var kjempeflink! Terpa endel på å stå og ikke sitte (har jo trena masse på sitt eller dekk og bli, og så pluttselig skal hun bare stå der!) før valpeshowet, så jeg må prøve å få trena litt i forkant nå også, så hun ikke setter seg ned hele tiden =o)

Ville sa...

Når det gjelder utstilling så er nok andre bedre til å svare en jeg..;o) som aldri har vært på noen hundeutstilling.
Personlig synes jeg det høres veldig masete ut, men på en annen side hadde det jo vært gøy å hvert med en gang.
Spesielt visst en er flere ilag:o)
Sånt som gjengen i Kongsberg:o)

Jeg gleder meg også til å høre hvordan det har gått med dem.
Blir kjekt å høre hvordan det går med deg/dere også...og pels stellet før utstillingen.

Nøve sa...

Koselig at du tenkte på oss idag!
Vi gleder oss til Biri, når dere også blir med :o)

Skikkelig fine kaker! Håper kakene smakte like godt som de ser ut, heldigriser!

Gry Viola og Roxie sa...

Å så flotte kaker! Å tusen takk for hilsen på bloggen vår. Her skal vi ha konfirmasjon til helgen så da blir det noen kaker her også. Skal ha en marsipan kake med bilde av Mariken. Når det gjelder bading før utstilling så bada vi Roxie på lørdag og utstilling på kongsberg på søndag, hvor lurt det var kan jeg ikke si, men hun var i allefall rein når vi var der. Veldig morro å være med på utstilling å treffe så mange andre finske lapphunder!!!! Ha en fin uke!!!

Luna sa...

Selfølgelig tenkte jeg på dere i går, den o store lapphunddagen :) Var ingen på generalforsamlinga etterpå?
No skal vi grille, det er skikkelig sommer her! Deilig. Prikken over ien hadde nok vært om vi hadde hatt hage som gikk ann å bruke.. hehe.. men men, vi griller på parkeringsplassen vi!
Ha en fin uke alle sammen!

Nøve sa...

Håper alt er bra med dere ;o)