lørdag 11. april 2009

Utstilling og alder...

Nå har vi meldt oss på en utstilling – i Sunnmørshallen 23.05. Stor innendørs utstilling like ved her vi bor. Det blir spennende. Nervene kommer til å være i høyspenn.

Nå skal jeg melde oss på utstilling på Vestnes og på Biri. Men da dukker spørsmålet opp – hvilken klasse skal jeg putte henne i !? Hadde vært supert om noen kunne gi meg et  lite tips.. Hun kommer jo under 3 kategorier:

1. Junior 9 – 18 mnd. (Det er her hun er påmeldt i Sunnmørshallen, da er hun ca. 15 mnd.)

2. Over 15 mnd – Åpen klasse

3. 15 – 24 mnd – Åpen unghund

Luna er født 13.02.08. Hun vil altså være litt under 17 mnd på Vestnes (05.07) og litt under 18 mnd på Biri (08.08).

Hvorfor er det flere valg her igrunn? Som dere skjønner så er jeg ganske “grønn” når det kommer til utstilling…

9 kommentarer:

Nøve sa...

Dette har jeg egentlig ikke peiling på. Men vil tro det er større konkurranse i ÅPEN KLASSE? Flere hunder som stiller der??? Har ikke tenkkt over det før, men det er der vi har stilt etter fyllte 15 mnd.
Du får sikkert ett mer vettugt svar fra andre;o)

Dixie sa...

Oi, så mange klasser det er å velge i! Dixie har aldri vært på utstilling, så det har ikke vært noe problem for oss til nå. Men hvis vi bestemmer oss for å gjøre det en gang (og det er jo planen!) er det veldig greit å få med seg dette! :)

Lykke til på ustilling! Også er jeg spent på resultatet! :)

Anne-Liss sa...

Meld henne som junior, det ble jeg anbefalt med Maila også.
Lykke til med utstilingene !!

Ha fortsatt en fin påske !!

Luna sa...

Ok, da gjør jeg det, takk ! :)
Blir spennende ja :)

Nina og Bonnie sa...

Jeg gjør det som Hanne med Marco sier. Jeg fikk beskjed om at hundene modnes forskjellig. Er hunden veldig valpete så er han junior og er han veldig voksen og utvokst kan han stilles i åpen klasse for å "prøve" han i forhold til de eldre hundene. Det er derfor det er flere klasser som overlapper alder.

Inger`s blogg sa...

Vi er flere her på østlandet det skal stille ut på Kongsberg om to uker.
Det ser ut som vi er mange, det skal til Biri i august. Vi kjører bobil og kommer også til å stå på Furuodden camp. så det blir kjempe socialt med så mange Lapphunde-folk!
Da sees vi!

Luna sa...

Så kjekt, vi gleder oss til å treffe dere :)

Christian og hundene sa...

Jeg skal til Kongsberg. Og planer om Biri også, men ikke planlagt noe rundt Biri enda da... Er det slik at alle Lappefolka skal på samme campingplass?

Så kjekkt med bobil! Spørs om jeg tar med meg telt i sommerhalvåret... Får se...

For meg er ikke disse klassene så vanskelig, kan bare stille i Åpen Klasse med Toivo, han er jo blitt 5 år. Om 3 år kan han jo stille som veteran da...

Luna sa...

Det er Furuodden camping som er stedet christian! :) Jeg er tidlig ute for å være sikker på å få hytte. Nøve har bestilt to hytter der nesten hele "bloggegjengen" skal bo ++ Det skal bli sååå gøy :)
Vi har desverre litt for lang vei til kongsberg.. :/