mandag 13. april 2009

Så var påska over…

Vi har tatt det ganske så med ro, ikke noen fjellturer, men det har blitt en fisketur og tur til Sykkylven for å besøke to og firbeinte hos Lappe tikkos.

familiebesøk hege&thomas   fisketur magerholm 084

                                                                                   To gode venner

familiebesøk hege&thomas   fisketur magerholm 077

                                                             To gode venner her óg

familiebesøk hege&thomas   fisketur magerholm 081

                                                                                  Det ble ingen fisk…

familiebesøk hege&thomas   fisketur magerholm 086

                                                                     Tjora fast… vi fiska på en fergekai

Besøk på Lappe tikkos kennel i Sykkylven:

lappe tikkos 011

                                                            Søte lille Kalinka

lappe tikkos 015

                                                             Ronny og Kalinka

lappe tikkos 033

                                                                                                 Søte Fagra

lappe tikkos 028

                                                                      Winca – mamma til Kalinka

lappe tikkos 032

                                                                          Ronny og Fagra koser seg..

Vi har hatt familiebesøk for Thomas og Hege ( de er født med ca. en ukes mellomrom…+ 2 år… ) og hatt besøk av slekt helt fra Bergen, veldig koselig :)

Tiden har flydd avgårde, og jeg føler meg ikke heelt klar til å begynne å jobbe igjen… men pliktene kaller. Vi har fått et nytt tilskudd til Dyreklubben i påska, en til kalv, så no har vi to og de koser seg sammen. Rett før påske fikk vi et påfugl par. Hannen er 4-5 år og utrolig flott. Har et par geiter som vi skal få, men vi må få laga til noen gjerder først - selv om det er omtrent umulig å holde disse dyra innafor noe gjerde da…..

Håper alle har hatt en fin påske!

familiebesøk hege&thomas   fisketur magerholm 002                                                                  Luna har røyta av seg all pelsen…

7 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Så flotte bilder, ser ut som dere kosa dere!! Her har været vært begge deler i påske! Men det har blitt noen turer. Ha en fin uke!!!
Hilsen Gry og Roxie

Nøve sa...

Litt vemodig at påska er over. De såg litt molefonkne ut de fire håpefulle på fiskebrygga også..

Men for noen nydelige valper! DET hadde vært noe for dyreklubben, det vel ;o)

Dixie sa...

Ja, det er synd at påsken er over... :( Men det begynner jo å nærme seg sommerferie nå da! ;)

Det hørtes kjekt ut å besøke Lappe Tikkos! Og for en søt liten valp de hadde der! De voksne hundene var kjempefine de også, altså! :)

Dere må ha mange dyr i Dyreklubben etter hvert, dere får jo nye hele tiden! Også skal dere få geiter også... :)

Gry og Millis blogg sa...

DET var fine bilder det Marte. Jeg synes det ser ut som om dere har hatt en knallfin påske jeg:o) Så gøy å besøke LappeTikkos og å hilse på valpen. Den var fiiiin:o)

Nå får vi bare bite tenna sammen å gå på jobb igjen. Jeg må innrømme at jeg misunner deg som har dyreklubben å gå til....Heldiggrisen:o)

Nina og Bonnie sa...

Dere har også hatt en fin påske ser det ut til.Det besøket til LappeTikkos misunner jeg dere. For en nydelig valp. Nå som valpesyken var gått over. sukk!!!

Luna sa...

Ja, vi har hatt den fint i påska. Mesteparten av tiden har gått til å være sammen med min tante, onkel, et av mine søskenbarn og hennes søsters datter :) Det er tradisjon at de kommer oppover fra Bergen i påska, og det er veldig kjekt, for vi ser dem omtrent bare da (på tide med ny bergenstur....) !
Og så har vi hatt familiebeøk, så det har vært endel kakebaking.. No blir det snart enda mer kakebaking, for på lørdag skal hege ha bursdagsbesøk med veninner (+ noa :)
Det er nyyydelig vær her for tiden, og da kooooser jeg meg på jobb. Har fått gjort masse ute, skal ta meg en runde med kamera snart, så skal dere få se.. :)
Det var veldig kjekt hos kjersti på lappe tikkos, og lille kalinka var kjempesøt. De venta både valper (svensk lapphund) og føll og lam :) kaniner hadde de også, og noen fugler og et hamster som sto inne på do, hi hi. De hadde sin helt egne private dyreklubb! Skulle veldig gjerne hatt noen søte små valper på dyreklubben ja! Det får bli mine egne om en stund.. (og ronny er på gli! om valpekull hvertfall, og når det er gjort, så er det nok ikke vanskelig å beholde en selv ;))

snorredimma sa...

Å, den valpen var nusselig...Nina, jeg tror ikke den valpesyken noen gang går over jeg....:-)

Morro med flere tilskudd til dyreklubben - du er heldig som har en sånn jobb å gå til!!!

Så fine bilder du har tatt på besøket hos Lappe Tikkos.

Og Luna blir jo bare vakrere og vakrere..:-)