onsdag 1. april 2009

Lassemann!

Siden noen av dere bloggerne har skrevet litt om kattene deres, så må jeg gjøre det samme.  Han er 3 år, sover stort sett i sofaen om dagen, eller blir dytta litt rundt av Luna, og så er han ute om natta (hvis ikke kan han finne på å vekke oss midt på natta fordi han vil ut, og det gidder vi ikke.. ;)  Han er veldig snill og kosete og søt :) verdens beste pusekatt!

Han og Luna er ganske gode venner! Av og til blir Luna litt for voldsom, men da hopper Lasse bare opp i sofaen.. Der får han være, men ikke Luna.. (æda bæda)

Det hender de “leker” på gulvet. Det er moro å se på. Luna har stor respekt for han, det er sikkert fordi han har så skarpe klør ;)

IMG_1611  IMG_1582 21jan. 006

12 kommentarer:

Nøve sa...

Herlig kattepus, men den skjønnhetsflekken!!

Nina og Bonnie sa...

Skikkelig hannkatt. Moro når dyra går så godt sammen. Det er gøy å se hvordan de inn ordner seg etter hverandre.

Kattene her i huset må kastes ut til lufting. De er ute ca 10 min. om dagen. Men de begynner å bli gamle. Kattemor blir 11 år til sommeren og sønnen blir 10.

Gry sa...

For en herlig Lassemann:o) Jeg tror ofte det er katta som er den egentlige sjefen. I hvertfall har det vært det her i huset.

Herlig bilde der kattene smyger seg over rekkverket!

Marianne sa...

Skjønn lassemann! Jeg synes det er så herligt å se hvor mange rare stillinger de kattene kan få til når de sover!

Nøve sa...

Folk kan lære mye om kropp av katten...i.flg en yogalærer.
Tenk over hvor ofte en katt strekker seg! Og hvor mjuk og bevegelig den er ;o)

Hanne sa...

Så koselig at Luna og Lassemann kan leve sammen i sus og dus!

Vi hadde to katter da Bienna kom i hus, men hun hadde aldri særlig respekt for dem til tross for gjentatte "rapp" over nesa.

Nå har vi ingen katter. Den ene ble igjen hos svigerforeldrene mine da vi flyttet for 2 år siden og den andre bare forsvant sporløst...

Luna sa...

Veldig kjekt at de går så fint ilag :) Hvis ikke hadde jeg nok fått litt dårlig samvittighet for pus.. :) Men han er veldig tøff i tryne, og tar det velig cool.. :) No tok jeg nettopp en flott på han..! Var ikke det litt tidlig??

Luna sa...

flått

snorredimma sa...

Flåtten har nok kommet allerede. Her pleier vi å se den fra april til oktober....Må tenke på å kjøpe flåtthals-bånd til mine to nå i nærmeste framtid, ellers blir det nesten ikke rå å ferdes i skogen.

Lassemann er herlig - veldig pen katt! Ønsker meg katt jeg, også - men de andre her hjemme syns vi blir veldig bundet hvis vi skal reise bort....

Ville sa...

Herlig Lassemann, stilig bilde: kattene på tokt på gjerde:)

Så fint Luna og Lassemann går ilag...
synes flere og fler har katt og hund isammen...virker som de fleste er gode venner når de blir kjent med hverandre:)
og Luna er jo blitt en riktig så fin dame:o)

Marianne sa...

Så flott topp bilde du hadde fått deg!

Luna sa...

Takk for kompliment både for katt, hund og bilde :)
Bilde på toppen er av luna og datra mi, Hege :) Vi skulle ta i farta bilde.... men sånn skulle det ikke bli. He he.