lørdag 21. mars 2009

Årsmøte i Lapphundringen Møre og Romsdal

lapphund åndalsnes 019

Åndalsnes 21. mars kl 13 ved Åndalsnes Camping. Det var 9 stk som møtte opp, inkl meg selv og Ronny..  Det skal vist være en trang fødsel på denne lapphundringen i møre og romsdal… Men de som møter opp er jo engasjerte nok, så da går det så bra :) Planer er nå lagt og det skal blandt annet lages en egen hjemmeside for ringen – det tror jeg blir bra. Det er viktig å bruke internett nå i disse dager.. Så håper jeg flere blir med etterhvert!

Vi skal ha treff 7.  juni på Ørskogfjellet der det skal være et opplegg med litt forskjellig, og et på høsten i Åndalsnes der det skal handle om spor.. Det blir spennende, det har aldri vi vært borti.. :)

Noe så ergelig som at jeg gikk tom for bateri på kamera er grunnen til at jeg desverre ikke har så mange bra bilder… Kjempekjipt. Tror jeg må kjøpe et ekstra bateri slik at jeg alltid har et som er oppladet og klart :)

En med Lapsk vallhund, tre med svensk lapphund og to med finsk lapphund var tilstede. Olli som vi møtte på treffet på Ørskogfjellet var ikke med til Åndalsnes (bare de tobeinte kom). Den lapske var ikke helt i humør til å være sosial, men Luna fikk leke seg litt med de to svenske lapphundene som var med, og som alltid var Luna lykkelig over å få noen å leke med  :)

lapphund åndalsnes 020lapphund åndalsnes 025lapphund åndalsnes 010lapphund åndalsnes 027lapphund åndalsnes 031    

Alltid kjekt å møte flere som er glad i lapphund :) No gleder vi oss til Ørskogfjellet 7. juni :)

10 kommentarer:

Brad sa...

Your dogs are beautiful.
Brad

Luna sa...

:)

Nina og Bonnie sa...

Skal si du gjør en imponerende jobb med dyr og hunder. Ikke bare dyreklubben hjemme, men nå også med hundeklubben.

Anonym sa...

Kjempegøy at dere får til noe sånt Marte! Som du skriver, man trenger ikke være så mange, når de som er med er SÅ engasjert.

Jeg synes bildene var fine jeg, særlig det der Luna løper sammen med de to svenske:o)

Lykke til med Lapphundringen deres:o))

Marianne sa...

Så heldige dere er som får til en laphund ring da..Mon tro om det går ann på sørlandet også..kanskje jeg må prøve å finne ut om det er noen lapper her sør...

Du er jo kjempe flink som får tid til alt dette..blir gøy å høre om det første treffe deres da...bare husk fullladet batteri ! hehe..

Anonym sa...

Det høres spennende ut med lapphundringen. Håper lapphund-folket vet å kjenne sin besøkelsestid ;-) Det er vel alltid sånn at det er litt tungt å få igang ting og at en er helt avhengig av noen ildsjeler. Og så dukker andre opp etterhvert som de ser at dette er jammen bra. Stå på! :)

Anonym sa...

Takk skal dere ha :) Marianne - kanskje du skal dra i gang noe på sørlandet? :) Får tid ja, det var den tiden da.. Jeg kjeder meg hvertfall aldri.. liker å ha litt å styre med ;) Så lenge det er positivt, så er det jo bare kjekt. Det er jo bare veldig gøy alt som har med rasen å gjøre syns jeg :) Dyreklubben er jo jobben min.. Av og til når folk klager og er missfornøyd med noe, så blir det litt tungt å jobbe så mye med det (jeg jobber jo endel mer enn det jeg får betalt for da..) men det er oppturer og nedturer, og mest oppturer, ellers hadde jeg nok ikke holdt ut så lenge som jeg har. Men jeg er den som har vært lengst i denne jobben, de fleste har slutta etter maks tre-fire år. Det er en krevende jobb, og mange å tilfredsstille... men no er det stas med ny løe og så mange nye koselige dyr da :)
Tove - du har nok rett i det du skriver der ja.. Jeg håper hjemmesiden kommer i gang fort, tror ikke lapphundringen har vært nok synlig. En fin side med planer fremover og bilder fra det som har vært vil nok hjelpe på får vi håpe.. :)

snorredimma sa...

Due r super-flink, Marte - og du gjør en kjempe-jobb for alle. Heldige dere som har en dyreklubb i nærmiljø.

Og engasjerte hunde-eiere trenger man altid i hundeklubbene. Jeg skulle ønske det fantes en islenderklubb i Østfold...

Gleder meg til å se åssen hjemmesiden deres blir etter hvert!

Nøve sa...

Ja du er kjempeflink Marte!!

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg