søndag 30. august 2009

På tide å skrive noen ord…

…det er en stund siden jeg skrev sist..! Det er travle tider på jobb og ellers, hestene er hentet fra sommerbeite og medlemsgruppene er på plass igjen på dyreklubben. Det er møter og dugnader og jubileum i massevis, om en måned feirer vi at dyreklubben ble starta for 30 år siden i år, i går var jeg i 30 års dag til ei veninne, neste helg er det 50 års feiring for svigermor :) Neste uke skal vi ha en hel uke med dugnad på dyreklubben, da håper jeg at jeg får nok hjelp (!!) og at det kommer mange foreldre med masse arbeidslyst!  :)

Ronny har begynt å jobbe igjen, og da er Luna med meg på jobb. Av og til får hun leke med ilderene - de syns at Luna er veldig spennende, men også litt skummel.. Det går seg til! Luna er veldig forsiktig med dem :)

Har holdt på å planlegge neste lapphundtreff sammen med resten av gjengen, gleder meg veldig til det, håper det kommer mange! Litt info til de som har lyst til å komme:

Lørdag 19. September kl 12.00 på Ørskogfjellet

Vi fyller dagen med litt av hvert, noe for enhver smak! Oppmøte ved Fjellstova.

For de som ønsker å lære om spor, så vil Arnfinn Rosenvinge ha en innføring i dette, og vil legge et spor for de som vil prøve seg på det!

Kjersti har nettopp vært på et ukeskurs på Lundqist hundeskole, og vil gjerne lære fra seg litt av det hun lærte der! Les mer om Lundquist hundeskole her: http://www.lundqvist-hundeskole.no/

Ellers satser vi på å kose oss med en medbrakt nistepakke, ta gjerne med en termos med kaffe,kakao eller hva man måtte ønske, godt humør og et sitteunderlag kan være lurt!

Vi håper at både store og små - både to- og firbeinte kan få en hyggelig dag på Ørskogfjellet!

Vel møtt!

_____________________________________________________________________________

Det blir sikkert veldig kjekt, jeg håper vi får bra vær! Har også sendt noen bilder til Lapphundstikka fra forige treff, så jeg håper det kommer med :)

I går hadde vi gatefest i gata her vi bor, det var kjempekjekt! Balto og Luna vimsa rundt oss, og Leon var her også en tur. Vi har kjøpt et stort telt på deling, og bra var det, for det ble ganske mye regn utover kvelden! Noen bilder fra gatefesten:

Gatefest! 018 Thomas under bordet :)

Gatefest! 020 To blide jenter laget nydelige vafler!

Gatefest! 022 Luna holder vakt, vår gamle sofa i bakgrunnen som er klar for dynga, vi har kjøpt oss ny skinnsofa :)

Gatefest! 031 Denne ble grillet… den så litt mer delikat ut etter at den hadde vært på gillen en stund…

Gatefest! 042 …men jeg spiste kyllingfilet :)

Gatefest! 032To glade griser.. ;)

Gatefest! 045 Balto :)

Gatefest! 052 Det varte ut i mørke natta, veldig koselig!

Gatefest! 054

11 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Koselig å høre fra deg, Marte. Ser ut som du har mye på programmet. Sånn kan hverdagen bli inn i mellom. Kos deg med selskapligheter og treffet dere skal ha. Jeg håper på bilder når det har vært.

Den spegrisen synes jeg synd på. Vi har noen av dem på jobben, som vi selger til grilling og jeg syns det er synd de må slaktes så unge.Kunne aldri hatt dyr til slakting jeg.

Nøve sa...

Ja nå var det koselig å høre fra deg igjen :o)
Håper dere får god oppslutning på treffet! Kjersti var visst VELDIG fornøyd med kurset sitt, det fikk jeg høre da jeg var hos Fjelldronningen ;o) Og nå så jeg på Facebook at ho skulle begynne på nytt kurs. Moro med folk som brenner for noe!

Håper selvfølgelig at MANGE kommer på dugnaden dere også! Det kan jo bli skikkelig trivelig når mange stiller opp, og innsatsvilje fortjener en slik klubb :o)

Den vaffeljenta di kunne jeg godt låne ei stund ;o)

Nøve sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Dixie sa...

Høres ut som dere har det travelt for tida, med selskaper, jobb, dugnad og planlegging av lapphundtreff! Kjekt at du fikk tid til en liten oppdatering i bloggen! :)

Håper du får så mange hjelpere du trenger til dugnaden, og at det kommer maaange hunder og eiere på lapphundtreffet! Gleder meg til å lese om det når det er over! :)

Luna sa...

Ja, Kjersti er ei dame som får ting til å skje, veldig kjekt med sånne :) Skulle gjerne ha gått det kurset sjøl, hadde det vært litt mer av både tid og penger..
vaffeljenta mi er syk i dag, var nok litt for lett kledd på gatefesten, og nå er hun sengeliggende.. :/ håper det går fort over!
syns ikke noe serlig om spegrisen jeg heller ... det skulle egentlig være en større gris, men noe skjærte seg... jeg var ikke med å planlegge den, ronny og karane i gata det, som feilberegna litt på grisens størrelse..! De hadde skaffa en svær grill, som sikkert kunne grilla 10 spegriser på en gang.. :)

Gry og Milli sa...

Noen mennesker får liksom tid til ALT Marte, det høres ut som du er sånn:o) Jeg skulle ønske det var meg....;o)

Håper det ordner seg med masse dugnadsvillige foreldre i Dyreklubben, sånn at masse blir gjort!

Gatefesten så hyggelig ut, men jeg deler nok dine meninger vedr. spegrisen. De kan godt få leve litt lenger liksom.

Herlige Luna som passer på:o)

bestao Wigdis sa...

Hei. Takk for kommentaren pao sidao mi. Da ser jammen ut til at du har det travelt ja. Masse flotte bolde har du og.

Luna sa...

Det kan bli litt i meste laget av og til.. jeg er ikke sånn som MÅ ha eksjen hele tiden.. no gleder jeg meg til dugnad og jubileum er over, så det blir litt mindre stress på jobb..... :)

Arnfinn Rosenvinge sa...

Flotte bilder :)
Så veldig koselig ut med sånn gatefest :p

Nøve sa...

Hei hei!
Håper vaffeljenta er frisk og rask, og at dugnadgjengen stilte opp :o)
Du har det sikkert travelt fortsatt, men husk å nyte stunden iblant!

Luna sa...

Takk, nå er alle friske og raske :) Dugnad hele uka, og no har vi fått gjort mye, tross for veldig dårlig vær har masse folk stilt opp, kjempekjekt! :)
No ser jeg frem til litt roligere tider før det "smeller" igjen med 30 årsjubileum og høsttakkefest :)