torsdag 17. september 2009

Det har blitt høst..

Fremdeles mye å gjøre, både på jobb og ellers.. Jeg holder på å prøve å bli litt sprekere og litt slankere, så i tillegg til agilitytrening med Luna hver mandag (veldig moro), følge Hege på “Hilde-trening” hver torsdag, gå mange turer med Luna (no som det er så mye drittvær gidder ikke Ronny å gå så mye med henne, så det blir mye turer på meg!) så er jeg på et treningssenter hver onsdag og fredag. Løfter vekter (Body pump), og har begynt med noe som heter “Body step”. Jeg har endel ettermiddag- og helgejobbing også, så dagene går i ett.. At man får overskudd av å trene har jeg enda å oppleve.. hehe.. men jeg merker på kroppen at jeg har trent fast i over 1/2 år, og har blitt bedre både i håndledd og knær, så det er kjempe kjekt.  Trodde aldri jeg skulle begynne å trene på et treningsenter, men no er jeg glad for at jeg hoppa i det :)

PÅ LØRDAG ER DET LAPPHUNDTREFF PÅ ØRSKOGFJELLET! Vi gleder oss masse. Har fått endel tilbakemeldinger på folk som kommer, så jeg tror det blir godt oppmøte denne gangen :) Vi har tenkt å reise hele bølingen herfra denne gangen, begge de søte små skal være med. Så får vi se hvordan det går :) Husk – kamera. No er det lenge siden jeg har tatt bilder..!! Det er så dårlig vær, regner og regner, hagla faktisk i går, så da blir det dårlig med slikt, liker best å ta bilder ute..

Samtidig som lapphundtreffet er det dugnad på dyreklubben igjen. Takk og lov for gode hjelpere! Dugnadsuka forige uke var svært vellykka, mange møtte opp tross for dårlig vær. På lørdag håper jeg vi blir ferdig med det som står igjen :)

Luna har blitt veldig mye flinkere i agilityen allerede syns jeg. Ho hopper hinder som bare det, tar tunellene og hjulet, null problem, begynmner å bli bedre på slalomen og følger meg veldig fint. På mandag fikk jeg flere kommentarer på at det er blitt mer fart i ho :) Av og til er det noen veldig spennende lukter på bakken som bare MÅ utforskes grundig, men stort sett går det fint :) Ho stikker ikke av når vi holder på, og klarer å la være å springe bort til de andre hundene for å leke, syns det er bra bare det jeg! (hihi) No må vi trene litt på “sitt og bli”, for det er hun ikke så god på lenger, har ikke vært så flink i å trene med henne på en stund.. og det er jo en fordel at det sitter når man trener agility… På hver trening er det to-tre hjelpetrenere, de er kjempeflinke og snille som stiller opp og hjelper oss nybegynnere! :)

Neste uke blir det dyrlegebesøk for både hund og katt, røntgen av Lunahofter og kapping av Lasseballer..

Neste helg skal vi feire 30 års jubileum på dyreklubben. Hest og vogn, barneridning, hesteskokasting, eventyrstund, ansiktsmalig, hesteshow, klappe dyr, cafe m.m. Satser på en flott feiring!! Kommer nok en liten rapport derfra også.. :)

Litt kjedelig med enda et blogginnlegg uten bilder.. satser på at neste innlegg blir bedre, da har jeg sikkert mange bilder av masse flotte lappiser!! :D

God helg !!

 

11 kommentarer:

Nøve sa...

Vi skulle sett bilde av deg vet du, før og etter treninga. Klart det har hjelpa å trene i ett halvt år!
Du er jammen-meg effektiv og målbevisst.

Luna høres ut til å være en kommende agility-stjerne :o)
Lykke til på treffet, og god helg!

Nina og Bonnie sa...

Du har alltid mye på programmet, du. Noen ganger blir jeg sliten bare av å lese det,haha.

Så fint det går med Luna, blir spennende med Hd`en. Det er vel da du skal bestemme deg for om det blir valper til våren, eller?

Ha en kjempefin helg!

Gry Viola og Roxie sa...

Artig å høre åssen det går hos dere! Trening er gøy og så er det vist veldig bra for kroppen sies det!
Håper dere får fint vær på lapphund treffe!
Lykke til for både Lassen og Luna hos dylegen til uka!!
Ha en fin helg!

Marianne sa...

Spennende visst det blir valper til våren..kanskje vi kan følge med på hverandre da!..Embla ble røntget i forrige uke..venter spent på svaret kan du si!!

Så flink du er å trene..det går som regel fint visst man bare klarer å holde ut de første 3 måndene!

Lykke til hos dyrlegen, med laphundtreff, dugnad og jeg vet ikke hva..du er sannelig ei aktiv dame!

Luna sa...

yess, det er meldt 17 grader og knall sol på lørdag! vi har altid bra vær på lapphundtreff, det er bra :))
effektiv og målbevist, takk nøve, det var ikke så værst å bli kalt for det..! :)
valpeplaner ja..vi får se..! :)
trening er uten tvil veeldig bra for kroppen :)) i dag er det påan igjen med trening, jeg gleder meg nesten, det er det værste... ;)

Luna sa...

marianne- ja, det hadde vært moro! jeg har veldig mye å gjøre på jobb om våren, så det er avhengi av at jeg klarer å ordne meg på en lur måte der.. :) det hadde vært veldig gøy med valper! Vi planlegger jo å beholde en selv, men vet ikke helt om vi er helt klar for det til våren..... hm (er litt redd for å ta på meg FOR mye.. :)
takk skal du ha, dugnaden er samtidlig som jeg er på lapphundtreff på fjellet da, så den trenger jeg heldigvis ikke å tenke på :) har ordna meg en dugnadsleder til å være der, veldig kjekt når man har fedre som stiller opp :)

Gry og Millis blogg sa...

Så flink du er Marte:o) Jeg sier som Nina, du har jo så mange jern i ilden at jeg beundrer deg som får tid til alt!

Håper dere får et knallfint lapphundtreff! Det blir spennende å lese om, for ikke å snakke om hvor spennende det blir å høre om planene med valper på Luna!! Gøy. Her tror jeg vi venter til høsten før vi tenker på å sette valper på Milli:o)

Gry Viola og Roxie sa...

Glemte helt å skryte av det kjempe flotte bilde på toppen av Luna og Lassen!!

Ville sa...

Dere har kommet godt igang med høst aktiviter både de 2 og 4 beinte, så bra:o)
Jeg har ikke kommet igang ennå, aldri vært så treig før.
For meg holder det med at jeg følger Ville-mor rundt banen og turene våre, så tar jeg noen sånne "Sit ups"+ + hjemme.
Neste uke da må jeg bare komme igang igjen;o)))
Tenk valper på Luna...så gøy.

Flott bilde på toppen.
Ha en riktig fin helg:o)

Luna sa...

takk takk, syns bilde på toppen er veldig koselig.. de er så artig de to, vasker hverandre og leker og koser :)
Jeg klarer ikke å trene på egen hånd, med sit ups og sånn, men å komme meg avgårde på trening går bra, så da blir det liksom.. reiser sammen med naboen, greit at vi er to, da skal det litt mer til å kutte det ut, siden vi har en avtale.. :)

Basso sa...

Gleder oss til lapphund-treffet i morra :)
Fint bilde av Luna og pusen.