mandag 28. september 2009

Møkkavær

Ja, no er det helt fryktelig dårlig vær her! I dag fant jeg frem termodressen på jobb. SURT å slippe ut hester og esel  (som begynner å bli skikkelig TEITE når jeg skal ha dem ut – Ja, STA som..!!!)  og andre dyr i haggelbyger (!) og iskald vind :/

I helga var det full rulle fra ende til annen på jobb… det var jo selvfølgelig drittvær da også, så jeg hadde ikke med kamera, selv om jeg skulle ønske jeg tok noen bilder, hvertfall innendørs… men men. Et superkort referat: Vi solgte 100 pølser, jentene som malte annsikt var kjempeflinke! Tross for dårlig vær var oppmøte ganske bra, barn fikk ri på hest og akkurat på sånne dager er det greit at 2. etg ikke er innreda enda, slik at vi har en stor åpen plass hvor vi kan lage til “cafe” innendørs :) Heste-Luna dro “den store vogna” begge dagene, hun er kjempeflink :) Vi tjente over 10.000 kr denne helga, en fin “bonus” for et kjekt arrangement :)

I dag skal vi ha den siste kursdagen på Agilitykurset! Kurset gikk inn i fellesferien i sommer, så en kveld ble utsatt – til i dag! Kjempegøy, da blir det agility fra kl 18 i dag. Da blåser vi i hvilket vær det er, håper Luna er i humør til å hoppe og sprette litt :)

Vi venter spent på HD resultat fra røntgen i forige uke… Det nærmer seg løpetid igjen, håper ikke det vil virke inn på resultatet (har jeg lest på en eller annen sin blogg at det kan gjøre..) Veterinæren vår sa det så fint ut, så vi satser på det! Vi har ikke gjort noe i forhold til NKK i forkant.. regner med dette kommer etterhvert. Trasig å lese om Chickos albuer, og C- og D hofter.. Blir intr. å se hvordan resultat nr 2 for Emma sin del blir.. Tvi tvi…

Neste uke er det høstferie for skolene her i Ålesund, og da skal jeg ha en hel uke fri!! Å, som jeg gleder meg! Har 120 timer å avspassere, og det øker omtrent for hver dag, så når skolene har fri (og  jentene kan fôre og stelle med dyra) da tar jeg FRI. Alt som skulle vært gjort på kontorfronten og ellers må bare VENTE. Uten disse PAUSENE hadde jeg nok ikke holdt ut lenge i denne jobben. Kjenner at det er på tide med en TIME OUT igjen :)

Ålesund og Molde skal spille mot hverandre i cup-finalen! Det er bare så moro at jeg måtte få det med her… ;) Heia AaFK! :D

bursdag, i hagen, aafk 019

Ha en fin uke!

9 kommentarer:

Gry Viola og Roxie sa...

Kommer til å heie på aalesund i finalen. De slo jo ut Odd!! Så da håper jeg de knuser Molde!!
Så artig dere hadde det i helgen selv om være ikke var så bra: Her er være ganske bra og tempraturen er veldig fin. Vi har åsså høst ferie neste uke!
Ha en fin dag!!

Gry og Millis blogg sa...

Så gøy at arrangementet deres ble vellykket! Når dere står på sånn, så fortjener dere det jammen også! Det var gøy å lese litt om Dyreklubben igjen, men jammen står du på Marte. Det må være deilig å ta seg en time-out nå, det høres ut som om det er velfortjent.

Lykke, lykke til med Lunas hofter!

Inger`s blogg sa...

Du verden hvor dere får det til, både i Dyreklubben og lapphundklubben,hadde vært artig å bli med på et treff hos dere.
Fine bilder av flotte hunder og han Olli, tror jeg det var , han er jo helt lik Chicko.

Takk for bra kommentar på innlegget mitt. Chicko har det bra ,skriver snart herom.

Vist er det spennende med svar på Lunas hofter, men nå får det holde med div.skavanker/diagnoser.
Venter spent!
Håper du får en god høstferie.
Nuss til vakre Luna,fra Chicko.

Nina og Bonnie sa...

Du har virkelig nok å gjøre, men det høres ut som du koser deg med det. Deilig med en uke fri da.

Lykke til med HD resultatet. Det går nok bra når dyrlegen sier det sånn. Litt erfaring har de vel.

Nøve sa...

Jeg kjenner ingen som fortjener høstferie bedre enn deg, Marte!
Veldig bra at du hadde sendt inn stoff til Lappestikka også, den blir mye morsommere å lese med en gang :o)

Luna sa...

Takk skal dere ha, står på så godt jeg kan... ;) kjekt når det er vellykka ja.. har vært leder på dyreklubben i snart 8 år nå, så begynner å komme godt inn i saker og ting.. (begynner å bli klar for noe nytt også, men er ikke helt sikker, for jeg klarer ikke å komme på noe annet jeg vil gjøre heller... ;)
Gry Viola - så bra at dere også heier på ålesund! Det er så artig at det er TO lag (de eneste..) fra møre og romsdal som møtes i finalen :)
Inger - dere er hjertelig velkommen til å være med på treff her hos oss..! kanskje neste sommer? dere har jo en sånn kjekk campingbil :) (Noe for øvrig Hege sier at hun sparer til..! hehe.. det og etasjeseng med sklie...) Olli ligner på chicko ja! men olli er litt større og kraftigere.. :)
nuss fra Luna til Chicko!
nina - det blir veldig godt med en pause, da skal jeg tapetsere doen nede og få trene litt lydighet med luna. Må bli litt flinkere på sitt og BLI nå som det går litt fortere i agilityen! :)

Luna sa...

du skrev mens jeg skrev nøve.. :) (og satt på kaffe mens jeg holdt på...:) jeg reklamerer så godt jeg kan for at det er lapphund-aktivitet her også! :) moro å se så mange kjente fjes i stikka (også fra andre steder i landet! :)

Gry og Millis blogg sa...

Marte, det slo meg akkurat at det høres ut som om det er deg som bør bli flinkere på "sitt" og "bli" og ta deg en FERIE;o)

Luna sa...

he he - du er inne på noe der Gry..
mer trening med luna er bare gøy da... å pusse opp badet nede...veel..må prøve å bidra litt i heimen jeg også..! ;)
jeg skal slappe av og kose meg masse også da, prøve å få meg noen fine turer og ta livet med ro :)