søndag 21. februar 2010

Finnes det noe hærligere enn søte små valper?!

I dag har vi vært på besøk hos Kjersti og gjengen i Sykkylven, og hilst på valpene. Sukk, sååå søte…..Lappetikkos og fotokurs 011

Det ble desverre ikke så mange bilder, de var ikke så lett å ta bilde av der de sprang rundt om kring.. var jo omtrent ikke i ro i ett sekund..!  I tillegg var jeg litt for opptatt av å kose, kappe og være begeistret.. ;) Men noen bilder ble det da.. ;

Lappetikkos og fotokurs 016 Lappetikkos og fotokurs 008 Lappetikkos og fotokurs 014 Lappetikkos og fotokurs 007 Lappetikkos og fotokurs 017Lappetikkos og fotokurs 012

Deilige små bråkete og hærlige valper med sylskarpe tenner som vil smake og tygge på alt.. :) Hege hadde tydeligvis glemt hvordan valper oppfører seg, og sto tilslutt bak meg - godt beskyttet fra de små “monsterne” som skulle spise henne opp ;)

De er så flotte disse valpene her syns jeg, begge de brune jentene er såå fine, og den mørke hannen med hvit stipe i panna – tøffere enn togen ;) En hærlig gjeng!

Når vi hadde vært inne og fått en kaffikopp og preika litt og var forsynt på valpefronten, ble Kjersti med og vi gikk en tur med Luna før vi vendte nesa hjemover igjen. Et koselig besøk, takk for titten!

Jeg og Hege laga muffins når vi kom hjem, og jeg så mitt snitt til å prøve ut tema “Muffins” på fotoskole-innleveringsoppgava.. Meeen, ble ikke helt fornøyd med resultatet, og siden fristen for innlvering er forlenga, så tror jeg heller at jeg skal prøve noe annet..

Her er muffinsene vi laga, de var like gode som de ser ut!! MMmmm! :)

Lappetikkos og fotokurs 029

Luna er ikke så mye med i stallen om dagene, da det kan se ut som vi har ringorm på et par av hestene.. :/ Det har jeg aldri hatt i stallen før, hestene kan smitte kattene, marsvina, kvigene, grisene, hunder, mennekene.. jada, noe skikkelig dritt.. Vi venter på noen prøver, men må nok tømme boksene for spon, vaske ned og desinfisere gulv og vegger, rense dekken og utstyr, behandle hester og kanskje flere dyr..? En skikkelig nedvask, midt på vinteren. Men det skal bli godt å bli kvitt det, trasig med noe som er så smittsomt, og som smitter både folk og fe..

Agilityen har ikke begynt på igjen enda pga. isbelagt snø på treningsbana.. Jeg lurer på om vi skal trene litt utstillingstrening istede for agility i vår, vi må desverre velge en av delene, siden utstillingstreninga er rett før agilityen, og jeg tror det blir litt for mye på en gang om vi skal gjøre begge deler..

HA EN FIN UKE!

15 kommentarer:

Gry og Millis blogg sa...

FOR noen nydelige bamser Marte!!! Forstår godt at du hadde det travelt med å kose og klappe å være begeistret - men noen bilder fikk vi jo se - takk for det:o)

Så god idè med fargerike muffins som oppgavetema!! Lurt! Jeg synes forresten det muffinsbildet ditt ble kjempefint!

Ringorm er kjedelig å ha på dyra (og enda kjedeligere å få på flere). Håper dere blir kvitt den i stallen snart!

Lykke til på utstillingskurs hvis du velger det:o)

Eva + 4 sa...

For noen herlige bamser! Ble bare LITT valpesyk :p *sukk*

Christian og hundene sa...

Nydelige valper, så klare tegninger. Klarte du virkelig å reise derifra uten å putte en i lomma?

Lykke til med trening i vår, Luna synes nok det blir gøy uansett hva du velger:-)

Nøve sa...

Vi har vel alle en tendens til å glemme hvor skarpe de små valpetennene er, ikke bare Hege som 'gjenoppdager' søte små monstre :o)

Det var en god idè med muffins - jeg har ikke kommi noen veg enda. Bra med en utsettelse, og det virker jo som om du får mer enn nok å gjøre framover. Ringorm er ikke moro.
Lykke til!

Nina og Bonnie sa...

Sukk,sukk.....valpesyk igjen....
Det var da en vakker brun en du har i armene dine. Så vakre de er!

For en jobb du får i stallen, lykke til! Ikke gøy på denne årstiden. Alt er så tungvindt om vinteren. Stakkars deg!!!

De muffinsene så knallgode ut, nå ble jeg snop-syk også.

Luna sa...

valpesyk, ja jett om da..! Jeg skulle gjerne ha tatt med meg opptil flere av dem hjem!! :) (men kom frem til at det var litt dårlig gjort overfor de som skal ha de.. ;)

De har flotte tegninger mange av disse valpene ja. Skulle ønske jeg hadde fått med meg ronny og vært litt tidligere ute å sikra meg en av disse skønnhetene.. ;)

vi gleder oss til å komme i gang med litt trening igjen, hva det enn skulle bli.. vi har aldri vært så flink å trene utstilling, så kanskje vi skal prøve å være litt mer forberedt til "årets sesong". Det blir no ikke all verden, 4-5 utstillinger tenker jeg..

ringormen ja, huff og huff.. orker ikke tenke på det akkurat nå. Men det er heldigvis ikke bare jeg som får jobben aleine, her må alle trå til.. :)

muffinsene er jeg veldig fornøyd med, ikke minst at de smakte godt, er ofte sånn at når det ser fint ut, så er ikke den gode smaken der.. men disse var nesten litt for gode.. ;)

Nøve sa...

Utstillingstrening er nyttig, og sikkert artig og variert.

Hvor gamle var valpene nå egentlig? Var de bortbestilte alle sammen? Lapphunder er vel stadig like populært :o)

Marianne sa...

For noen herlige bamsemumser...Er så gøy å få hilse på sånne skjønninger!! Og du drømmer vel om valper om natten nå tenker jeg..hallo Marte du har jo bare 1 hund!!

Luna sa...

Mitt mål er å få Luna til å stå i ro, selv om jeg tar borti halen eller beina hennes..hun har det med å sette seg ned da, eller hoppe vekk.. hehe..

valpene er 6 uker! De er bortbestilt alle sammen ja..

Luna sa...

marianne - hehe, ja ikke sant?? Hadde det vært opp til meg hadde jeg hatt to for lenge siden! :)

Luna sa...

jeg tror det er mest økonomisk nå, så hvis jeg bare kan vinne litt i lotto eller noe..... :)

Ville sa...

Valpesyk blir jeg også når jeg ser sånne bilde!!!
Noe så nydelig...sukk.
Kan virkelig de søte ulldottene bite;););)

Fin reklame for muffins det;o)

Håper at ring ormen ikke sprer seg til de andre dyra deres.

Ragnhild B. sa...

Så herlige valper! Ja, valpesyk kan en virkelig bli! De er vidunderlige! Men likevel er det deilig når rampungen begynner å te seg som en voksen hund i toårsalderen;o)
Lykke til med sjauen i stallen!

Luna sa...

Takk for det, i morra begynner den o store vaskedagen..!

Dixie sa...

Ååå, for noen kjempesøte valper! :D Skjønner godt at du hadde andre ting å gjøre enn å ta bilder! (Men jeg synes du fikk tatt ganske mange, jeg da...)

De muffinsene så kjeeempegode ut! :D

Lykke til med ringormen!