mandag 19. oktober 2009

Høststemning

Her er bilder fra vannet rett nedenfor huset vårt, som ligger i et naturreservat 18.okt.09 020

18.okt.09 017

18.okt.09 021

Nydelige fager ute nå på høsten. Luna var med ned til vannet når jeg tok bilder, og selvfølgelig måtte hun plumpe uti.. tror hun syns det var ganske kaldt, for hun var snar opp igjen! Der er noen ender og andre fugler uti der som hun så veldig gjerne har lyst å se litt nærmere på…

Ellers går ting sin vante gang her… agilitytreninga går bra, og i går var det uoff. stevne i agility på hundeklubben. Vi var ikke med, men var bare tilskuere. Dro med meg hele familien :) Så at vi nok kanskje hadde klart “blåbærklassa” som var laga for ferskinger, men det får bli neste gang… jeg er så absolutt ikke et konkuransemenneske, så slike ting sitter litt langt inne…. men det er moro å sette seg mål med treninga, så vi får vel hive oss med etterhvert. Foreløbig er jeg veldig glad hver gang vi klarer å gå en hel bane uten krøll :)

På dyreklubben har det skjedd mye i helga. På lørdag hadde vi stevne i sprang (uoffisielt det også) for medlemmer, 6 jenter stilte i flere forskjellige klasser, og det gikk kjempebra, ble veldig imponert over hva de klarte. De er ganske ferske i sprangriding de aller fleste, både hester og ryttere, men hoppet fint hele bana med svært få feilpoeng. To stk falt av, men det gikk heldigvis bra med begge to. Det er sånn man må regne med i denne sporten.. :) Jeg tok med kamera, men det ble liggende i bilen desverre.. mange foreldre var tilstede og knipsa og filma t.o.m, så det er godt dokumentert. Vi hadde også dugnad etterpå, der vi jobba med å ha sand utover og lage til de nye paddockene. Vi ble ikke ferdig, men det er dugnad igjen på lørdag, så da håper jeg vi blir ferdig med både de og andre uteting nå før vinteren setter inn for fullt..

Fam. Rosenvinge, eiere av svenske lapphunden Akiro, var på besøk hos oss når jeg var å arr. stevne på dyreklubben.. kjeeedelig at det kresja, men de bor ikke lenger unna enn at jeg håper de tar turen en annen gang også, og at jeg da kan være hjemme når de kommer! :) Luna og Akiro kosa seg sammen hvertfall :)

Det er under 2 uker til neste treff på Ørskogfjellet nå (lør.31.okt!) så da regner jeg med vi møter dem og masse flere lappiser og folk :) Vi gleder oss masse til det!

Det er sol og blå himmel ute, deilig!! Vi har hatt det så vått og grått i lange tider, så da er det ekstra deilig når vi får noen fine dager :) Ha en flott uke alle sammen!

18.okt.09 011

16 kommentarer:

Ville sa...

Så nydelig hos dere, kjekt å se hvor dere går tur, synes Luna smiler så fint på det nedeste bilde;o)

Vi har endelig kommet i gang med agilityen, skal der i dag igjen. Ville er sååå gira, jeg må finne en måte å stagge henne på, kommer sikkert etterhvert.
En av grunnene til at det har tatt så lang tid med å begynne på AG igjen i høst, var at jeg fikk en TV i hode på jobb. Ikke mindre enn 5 x traff den hode, trodde min siste time var kommet..puh...føler meg fin nå og kjempe klar for AG:o)))
Tror det ligger til familien det med AG, Luna er vel tanta til Ville, etter hva jeg har funnet ut.

Gry Viola og Roxie sa...

Flotte bilder! Må si meg enig med Berit at det ser ut som Luna smiler pent på det nederste bilde!!

Ag, høres artig ut tror vi må prøve det med Roxie når hun blir eldre.

Ha en flott uke! Her har de meldt litt overskyet og regn denne uka men vi har jo hatt så fint vær lenge at det må vel nesten komme noe regn her åsså!!

Luna sa...

Vi skal også på agility i dag :) Er Luna tanta til Ville? Så morsomt, det viste jeg ikke :)
huff, en tv i hode høres ikke noe særlig godt ut! Bra det gikk bra da! huff&huff.. hva er det du jobber med da, der man kan få tv-er i hode..? Jeg holder på med disse store dyra og div. maskiner og tunge ting.. men jeg har aldri skada meg på jobb, tvi tvi.. det eneste jeg kan huske et et blått lår når hesten jeg holdt la på sprang, og jeg datt rett på "skinka" ned på et hard frossen litt opptråkka mark.. *au*

Luna sa...

gry viola, din kommentar kom mens jeg skreiv.. :) Luna er glad og fornøyd nede ved vannet ja, hun liker godt å gå ned dit.. :)
dere må prøve agility ja, det er veldig gøy ! :)
jeg vet ikke hvilket vær det er meldt her, har sluttet å se på værmelding, blir så deprimert.. ;) må ha finevær på lappetreffet i slutten av mnd, men det pleier vi å ha, så det går sikkert bra! :)

Ville sa...

Jeg jeg jobber på sykehuset, der henger det sånne store tunge TVer i hjørnene på romma. Jeg kommer borti en og den løsner, den tar salto og liksom forfølger meg, som sagt det gikk heldigvis gått.

Det er jo Heldalan Onni som er far til Luna??? Han er morfar til Ville. Jeg synes han og Lap-Sak Hidalgo er råtøffe.

Så gøy at dere også skal på AG trening i ettermiddag.

Hester er ok dyr, jeg har tilbrakt mange timer i stallen for leeenge siden sammen med min datter:o)))Du er heldig som har den muligheten å jobbe med dyr.

Gry og Millis blogg sa...

Så nydelig det er hos dere Marte. Dere er jo kjempeheldige som bor rett ved et naturreservat! Også kom jeg til å tenke på når jeg så bildene dine, at Luna har jo en vakker høstfarge hun også:o)

Så gøy med masse aktiviteter i Dyreklubben, det er moro for oss å lese om!

Jeg MÅ bare si dette: Jeg holdt på å le meg i hjel når jeg så kommentaren din fra "Instruktøren" på siden til Nina!!!!! Det er humor helt etter min smak!! Herlig!!

Berit: Huff og huff og det var da jammen godt at det gikk bra med deg!!! Også 5 ganger.... Det er jo rart at du ikke fikk hjernerystelse!!

Heldalan Onni er morfaren til Milli også, så Luna er tante til flere her:o))))

Ville sa...

Så stilig, jeg forsøkte å finne ut av Onni og Milli,gikk liksom istå i hjernen min. Da kan vi si: "tante Luna" begge 2:o)))

Luna sa...

Det er veldig kjekt med naturreservatet rett utafor døra :)
ang kommentaren på nina sin blogg- jeg hadde tenkt å la den stå der en dag uten å avsløre noe, men jeg turte ikke, var så redd nina kom til å bli sur på meg! hehe..
Lunas farge passer fint inn i alle høstfargene ja! :)
Heldalan onni og lap-sak hidalgo er kjempepene :))

Nina og Bonnie sa...

Det siste først: jeg hadde ikke blitt sur, Marte, men jeg svetta bra og hadde nok svetta enda lenger. Dessuten bor du et stykke unna. Du er sikker der, hihi...

Flott med naturbilder igjen. Det er vist høst på alle blogger nå. En prestasjon synes jeg å finne noe annet å ta bilde av enn hund.

Nøve sa...

Vi har skapt oss to nye "helter" her i Blogglandia; Instruktøren og Morgan med utstyret! Sikkert ingen andre enn oss som gidder å lese alle kommentarene..?
Spøken hos Nina var midt i blinken, kan tenke meg hvordan du hadde det da ;o)

Fint å se hvordan det er rundt hos deg,Marte :o)

Ville sa...

Nå forsto eg den, instruktøren:o)))), morsomt påfunn, Marte!!!
Kan tenke meg Nina svettet bra da ja. Det var nok smart å gi seg til kjenne, tror Nina hadde blitt bra varm i toppen visst ikke:o)))

Men hvem er nå "Morgan med utstyret" ??? jeg er som sagt litt treig av og til;o)

Gry og Millis blogg sa...

Nei Berit, du er ikke treig! Det var et blogginnlegg fra Sidsel (som har Honey og Arja), der hun fortalte om at hun hadde røntget Honey hos Morgan - han hadde - kunne hun salig fortelle oss - DET utstyret.... Morgan er altså rimelig godt utstyrt (i røntgenutstyrsveien - så vidt vi vet da;o)

Ville sa...

Så fint, da er det også avklart;o)))...rønken-utstyr var det, den godeste Morgan hadde;o)

Nøve sa...

og derfor dro Raghild og Emma dit og re-røntga ;o)

Luna sa...

Ja, jeg satt her og humra for meg sjøl.. :)
hehe, ser de levende for meg, både Instruktøren og Morgan med utstyret :D

Berit sa...

Så fint det er hos dere ! Vakre bilder !