onsdag 28. oktober 2009

Sukkertoppen

Sukkertoppen 007

Søndagens tur gikk oppover sukkertoppen! Jeg har aldri gått der før, selv om jeg har bodd over 10 år  i Ålesund.. Så det var på tide :) Når man kommer opp i høyden kan man skue utover Ålesund på ene siden, Hessa og Langevåg på den andre siden med sunnmørsalpene i bakgrunn (hvis jeg ikke tar helt feil…. :)

Sukkertoppen 017 Ålesund

Sukkertoppen 006

Sukkertoppen 004

Sukkertoppen 013

I dag blir det ikke trening for min del, skal heller kose meg med is på medlemskveld på dyreklubben :) Klubbkonkuranse i agility er det også, men man kan ikke få med seg alt…

Det er lapphundtreff på Ørskogfjellet igjen på lørdag ! Håper det melder seg litt folk etterhvert.. hvis været blir som i dag blir det kjempeflott, det er knall blå himmel og sol. Deilig! Jeg sitter inne med ei småsjuk Hege. Hun kommer seg, så jeg tror vi må ut i det flotte været etter hvert..

Sukkertoppen 015 Sukkertoppen 011

12 kommentarer:

Nøve sa...

Noe sååå vakkert!!!
Først ble jeg fullstendig betatt av landskapet, og så setter du inn DÈT bildet av Luna til slutt!!!
Kommer innom igjen når jeg har bedre tid..

Gry Viola og Roxie sa...

Så vakkre bilder! Veldig fint det av Luna til slutt! Aalesund er en vakker by. Har aldri vært der men jeg tror nok at det er en av stedene jeg vil besøke!!
Ha en fin uke!!
Håper at Hege er bedre!!

snorredimma sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
snorredimma sa...

Så nyydelig det er der dere bor! Jeg ble helt bergtatt av det flotte Ålesund-bildet. Og så enig med de andre: Vakkert bilde av Luna helt sist, og morro å se bilde av deg og ungene, også.

Ville sa...

Så vakker utsiktfra "Sukkertoppen",
artig navn.
Jeg var så sikker på at Luna hadde funnet på ett eller annet rart, derfor sukkertoppen;o, men sånn var det altså ikke.
Koselig bilde av deg og ungene, og veldig vakkert bilde av Luna til slutt.

Luna sa...

Ja, ålesund er en fin by :) Skal prøve å få tatt noen bilder inne i byen også en gang.. masse flott hus i jugent-stil :) Fjellet heter vel sukkertoppen pga utseende vil jeg tro :)
Jeg ser jo altid helt teit ut på bilder da... men det var et veldig koselig bilde, så jeg måtte ha det med :)
takk for skryt av både bilder og luna.. jeg er jo enig - hun er jo veldig vakker! :):)

Nina og Bonnie sa...

Det var et flott sted. Og for et bilde du har på toppen nå. Det hadde vært vinnerbilde i fotokonkurransen. Flott bilde av deg med Luna og ungene. Her ble det mye bruk av ordet "flott", men det er sant. Masse flotte bilder!!!!!

Merete sa...

Utrulig vakkert!

Gry og Millis blogg sa...

Helt utrolig flotte bilder av helt utrolig flotte omgivelser!! Fjellene i/rundt Ålesund er jo verdensbemømte (nesten). Hadde dere ikke et fuglefjell der før også?

Bildet av Luna nederst var fantastisk, til og med "solflekkene" ser ut som om de er klippet inn. Så flink du er med kameraet!!!

Marianne sa...

Noen ganger blir jeg helt sjokka av deg altså!!! Tenk å bo på verdens desidert vakreste sted (uten om lofoten da, hehe), og så har du aldri vært på sukertoppen!!!???? Du burde skamme deg!! (BARE TULLER)!!

Syntes Luna også så ut som en "sukkertopp" der hun satt i sollyset, vakker vakker vakker!

Mange flotte bilder av en fantastisk natur..koseligt bilde av deg og ungene der...Kjekt å se de også av og til..hærlige unger du har!!

Dixie sa...

For noen kjempefine bilder! :D
Ser ut som dere hadde en fin tur! Det er jo alltid kjekt å prøve nye steder å gå tur!

Luna sa...

Nina - det kan hende bilde på toppen må være en av de to bildene til konkurransen.. har ikke så mange bilder.. skal prøve å få tatt noen fine på fjellet på lørdag.. vi får se.. :)

Gry - takk, syns det ble fint med de "solflekkene" ja, ga litt stemning og fin farge til bilde :)
Her var et lite fuglefjell ja, som de tok vekk pga fugleskit tror jeg... var før min tid, jeg husker det ikke hvertfall...(men så har jeg bare bodd her i litt over 10 år da...)

Marianne - ja, jeg skammer meg!! ;) men no har jeg vært der! :)
du har flotte unger du også! :) datra di har noen fantastisk fine,grønne øyne med glimt i :)