søndag 28. desember 2008

Lapphundtreff på Ørskogfjellet

I dag har vi altså vært på lapphundtreff på Ørskogfjellet, ca 1/2 times kjøring fra oss. Der møtte Kjærsti Haugen og hennes datter opp, sammen med en finsk frøken (som jeg desverre ikke husker hva heter..) og en svensk lapphund ved navn Bamse. Og så kom også Ragnhild og Peter-Marius Michaelsen fra Molde med sin vakre Olli.


Her er alle sammen samlet før vi trasker ivei :) Vi gikk i nesten to timer, det var godt å komme seg ut på tur etter heller late dager nå i jula. Synd at ikke flere møtte opp, men det kan no være av flere grunner - vekkreist i jula, tåler ikke minusgrader, spist for mye ribbe på julaften osv.. Det er hvertfall veldig kjekt at det er noen som ønsker å få i gang noe her i møre og romsdal, og det blir spennende å se hvor mange som dukker opp på neste treff som blir i vår en gang. Nå skal jeg ikke skrive mer, men heller legge ut noen flere bilder av de kjekke hundene med eiere :)

Veldig fine hunder med veldig kjekke eiere. Vi gleder oss til neste gang !

6 kommentarer:

Dixie sa...

Så kjekt med treff! :) Her i Stavanger har vi også endelig fått til et lapphundtreff, og da ble vi enige om å møtes en gang i måneden, så forhåpentligvis møter så mange som mulig opp! :) Sist gang var det vel 11 hunder, tror jeg, og det er jo ikke så få... :)

Håper dere alle har og har hatt en fin jul, og så vil vi ønske dere et godt nytt år! (Selv om jeg helt sikkert stikker innom bloggen deres igjen før 2009):)

Nøve sa...

Synd det ikke kom flere, men det er jo moro å treffe de lapphundene man kan uansett! Det er ikke til å komme ifra at det er noe eget ved dem... Neste gang, Luna ;o)

Børre hadde tid til å komme til oss i morgen(mandag), men da passa det dessverre ikke for oss :( Jeg fikk mest lyst til å avlyse hele familieselskapet, men.. Håper å få det til på onsdag!

Anonym sa...

Det var vist over 20 hunder på treff i sommer samme plass.. Så litt kjedelig at så få møtte opp ja.. men men, det er bedre enn ingenting. Og så var det veldig deilig å komme seg opp på fjellet og gå tur da :)
Kjekt med litt "lapphundprat" med noen, det er mye snakk om for myke hunder for tia, redd for det ene og det andre, reservert for folk, nei huff og huff, Luna og resten av "bloggergjengen" her er no hvertfall ikke noen av dem! :D
Godt nyttår til dere også Dixie & co, vi "snakkes" vel muligens før den tid ja.. :)
Nøve og Nalle- da må du hilse brudern :) -Luna

Anonym sa...

Det kommer sikkert flere neste gang! Uansett så er det jo veldig deilig å møte folk som har grenseløs tålmodighet mht. hundeprat generelt og lapphundprat spesielt:o)

Herlige bilder Marte.

Jeg er spent på hvordan Milli reagerer på nyttårsaften jeg. Hun er vanligvis ikke redd for smell, så jeg tror jeg holder henne inne i stua, der lyset fra rakettene ikke synes så godt:o)

Anonym sa...

Lapphunden SKAL være uredd og nysgjerrig. De blir jo stadig mer populære, håper for all del avlen ikke går helt over styr!! Det er litt skremmende dette her, syns jeg...
Det skal heldigvis mye til for å vippe Nalle av pinnen, han har aldri gjemt seg med halen mellom beina :o)

Anonym sa...

Enig med deg nøve ang avlen, har lest på forumet til NLK at det allerede er endel useriøst... ikke bra..
Nalle virker hvertfall som en stødig kar ja :)
Ganske spent på nyttårsaften vi også, men Luna har prestert å ligge rett ved siden av sirkelsaga mens Ronny har holdt på å kappe inne i påbygget uten å så mye som løfte på hodet når han saga (og da mener jeg RETT ved siden av..) og vi var her jo når de sprengte vekk fjellet utenfor huset når vi skulle grave ut tomta, så lyd og smell tror jeg ikke er et stort problem.. Men fyrverkeri varer litt lenge og er litt inntens når det først setter i gang da. Og så er det alt det der oppe på himmelen.. Luna skal også være inne. Vi får folk hit slik at hun ikke skal være aleine, men det vil også si at hun må sitte i buret sitt da, siden Janne som er så redd for hunder (og katter og alle mulige dyr) kommer. Jeg håper ikke det gjøre det verre.. hun blir litt småstressa av å sitte der, er ikke vant til å være i bur lenger.. Før var hun i bur når hun var aleine hjemme, men no går det heldigvis fint uten :)