torsdag 12. november 2009

Telefonbilder nov.09 010

Dette bilde tok jeg med mobilen i går mens jeg spiste lunch nede ved fjøra på dyreklubben. Det er koselig der nede. De fjella i bakgrunnen har jeg på en måte ikke lagt merke til før dere på bloggene har kommentert de, de er jo flotte! No beundrer jeg de titt og ofte ;) Det har vært nydelig vær den siste uka, og jeg har kjørt rundt med kamera i bilen, men desverre har det blitt liggende der..

Finevær betyr mye besøk på dyreklubben. Jeg har hatt en elev på utplassering og en ny jente kom i dag for å hilse på og kanskje jobbe der et par dager i uka. Kjekt med litt selskap og hjelp :) Det kom to geiter i dag, veldig hyggelig, jeg er så glad i geiter. De har bodd på en gårdsbarnehage, men no har de flyttet til oss. De var i fint hold, har blitt tatt godt vare på. Vi skal lære de å gå i bånd, og kanskje lære de noen triks? :)

På mandag var vi på agility igjen. Luna er veldig flink, og vi har det veldig gøy :) Ser at hundene (og førerne) blir flinkere og flinkere, det er moro. Noen har kommet lengre enn andre, border collier og shetland sheepdogs har nok et fortrinn i denne sporten :) Luna blir litt fort lei, så jeg har funnet ut at det er best å la henne ligge i bilen mellom øktene, hvis ikke blir hun helt tom på de siste øktene. Det tar jo litt på bare å være på hundeklubben, så hvis hun får hvile seg litt innemellom så får vi mest ut av treninga :)

Jeg har veldig lyst å reise på Dogs4All, uten hund i så fall, men jeg får se… det er litt styr å reise uten bil syns jeg, men å kjøre nedover i 7-8 timer på vinterføre er heller ikke så fristende. Heldig dere som bor på østlandet, det gir litt flere muligheter.. Kunne tenkt meg å dra på noen utstillinger også, men en hel dag i bilen på denne årstiden blir for mye. Neste utstilling her på disse trakter er ikke før i mai :/ men men, vi konsenterer oss om agility for tia, kanskje vi er klar for konkurranse i mai i sunnmørshallen? Blir i så fall en mega stressende helg med både AG og utstilling, får se når det nærmer seg om nærvene tåler det, hehe ….

Luna har løpetid. Balto får ikke komme på lekebesøk i hagen som han pleier nesten hver kveld, så det er trasig.. men sånn er det bare. Det er heldigvis bare snakk om noen uker.

Dårlig med bilder denne gangen…

8 kommentarer:

Ragnhild B. sa...

Nydelig bilde! Det er vakkert ved sjøen! Tar du turen over fjeller og kommer på Dogs 4 all, sees vi nok der!

Gry og Millis blogg sa...

FOR et vakkert bilde Marte!! Himmel og hav så flink du er med kameraet.

Det høres kjempegøy ut med geiter! Jeg har så lyst på det her, men Ola sier nei:o( De er visst flinke til å hoppe over gjerdet.....

Det hadde vært innmari hyggelig å se deg på Dogs 4 all!!! Jeg er ei skikkelig pyse på vinterføre, så jeg forstår deg så inderlig godt. Også SÅ langt.... Hvis du skulle våge deg over, så garanterer jeg deg mange glade fjes:o)

Luna sa...

Ja,det eneste minus med geiter er at de er umulig å holde innafor gjerder..!! Men men, om de av og til kommer til å stikke ned i prestehagen eller opp på kirkegården, så får de så være.. de er så morsomme dyr, hører hjemme på en besøksgård! ;)
Driver å grubler litt på hvem jeg kunne overtalt til å bli med nedover på dogs4all, hadde jeg hatt selskap hadde det vært så mye bedre.. vi får se!

Nøve sa...

..bare de ikke spiser opp alle blomstene på kirkegården så...for det gjør de hvis de får mulighet! Men ikke før til sommer'n, så den tid - den sorg ;o)

Er det ingen fra Lapphundringen som kan bli med deg,da? Jeg har ikke tenkt meg dit sjøl, men det hadde helt sikkert vært moro.

Luna sa...

der er allerede så mange hjort som spiser blomstene der, så de merker sikkert ikke noen til eller fra ;) neida,-- vi skal nok finne på noe lurt! :)
tror ikke det er noen fra lapphundringen som skal.. kjersti da, men tror hun skal ta toget.. dvs tre timer på buss, så tog i seks timer, ikke bil der nede, tog og tre timer med buss opp igjen, alt på en helg, så det tror jeg ikke jeg gidder.. hehe..
hvorfor skal du ikke dit da nøve?

Nøve sa...

Det er noen timers kjøring herfra også, veit ikke akkurat hvor langt. Dessuten har jeg jævli dårlig råd, og en samboer som syns det blir mer enn nok HUND...
Neste år,kanskje!

Marianne sa...

For en flott utsikt Marthe!..jeg er veldig glad for at vi på bloggen har fått åpnet øynene dine, for jeg tror sannelig ikke du vet hvilken flott plass du bor på!! Jeg har reist MØØE i norge, og sunnmøre er desidert den flotteste plassen av alle!
Neste gang jeg kommer på besøk (Til sommeren!!), da MÅ jeg få være med å se dyreklubben...det virker bare helt utroligt bra!..

Dogs4all..kan du ikke kjære til åndalsnes å ta toget derfra?, så får du noen av de andre bloggerne til å hente deg å stasjonen?...mange vennlige sjeler her ine vet du...blir nok en kjempe opplevelse!!

Luna sa...

Nøve- så klart, man kan ikke få med seg ALT.. selv om man bor nærmere østlandet.. ;) Ronny er heldigvis stor fotball-fan, slik at jeg kan bruke den (du dro til Oslo på cupfinalehelg, jeg skal på Dogs4all, osv.. hi hi ;)

Marianne - jeg gleder meg til å vise deg dyreklubben :) Vet du når dere har ferie og kommer oppover?
Jeg kunne jo kanskje kjørt til åndalsnes, da tar det er par timer (og en sur ronny hvis jeg stikker av med bilen..) men buss og tog høres kjipt ut. selv om jeg burde være litt flinkere å ta buss, så er det år og dag siden, og noe jeg liker svæææært dårlig.