søndag 29. november 2009

Snø!

I dag har vinterens første snø kommet på disse trakter, og det har vært moro for både to- og firbeinte!

snø! 09 042

Luna er endelig ferdig med løpetia, og i dag kom Balto på besøk, det var stor glede, og ekstra gøy med all snøen :)

snø! 09 068

Det har skjedd mye siden siste innlegg, men det får være historie….  :) No skal vi kose oss mye ute i snøen, det snør fortsatt, så det er jo et håp at den ikke skal forsvinne med det første…

snø! 09 020

Pluttselig forsvant gulerota fra snømannen, og Luna ble hovedmistenkt (ho elsker gulrøtter :) helt til Thomas kom gående med den i hånda.. han var litt sulten :)

snø! 09 027

Gleder meg til rapporter fra Dogs4all, jeg håper noen har tatt noen fine bilder. Det ble ikke tur dit for oss denne gangen, ble litt for mye styr med ting som skjedde, og en lang vei.. kanskje neste år :)

snø! 09 052

I morgen er vi klar for agility igjen, det blir kjekt! Så får tiden vise om en hund full av fres i snøen er kontrollerbar eller ei ;)

snø! 09 063

Ha en fin uke !

14 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Det så skikkelig moro ut med snø nå. Nå ble jeg faktisk litt misunnelig. Flotte bilder av både barna og Luna som koser seg.

Jeg sitter også hjemme og venter på hva som skjer i Lillestrøm. Er spent på om noen fikk tatt bilder. Kan tenke meg det er hektisk der inne.

Nøve sa...

For noen bilder, Marte!!! Alle sammen, jeg klarer ikke å fremheve ett av dem. Det øverste er jo reine drømmelandskapet, og det siste er bare utrolig nydelig og stemningsfullt.

Tenk om alle var så flinke til å utnytte herligheten som unger og hunder :o)

Dixie sa...

Så mye snø dere har fått! Det så kjekt ut! Håper det kan komme litt snø her også snart, men det er kanskje ikke egentlig så veldig sannsynlig... ;)

Ragnhild B. sa...

Så vakre bilder! De er til å komme i stemning av! Hvem er Balto for en kar?

Anne-Liss sa...

Så flotte vinterbilder, barn og snø er jo helt perfekt. Det siste bilde var jo nydelig.

Luna sa...

Takk skal dere ha :) Ja, jeg likte også veldig godt hvordan bilde av gojenta ble :) litt sånn pastell og vinterstemning :)
Ragnhild: Balto er en blandingshund som bor rett oppi gata. Han er ca 1 1/2 år eldre enn luna eller noe sånt, og de har leika sammen siden luna var bitte bitte liten... to veldig gode venner altså :) Er innom å leker i hagen omtrent hver dag :)

Irén sa...

Herlig med SNØbilder med barn og hunder! Flotte bilder, foressten :-)

Vi er nok flere her på tunet som lengter etter litt snø og kulde. I skrivende stund er det én minus. Kanskje vi får litt snø også?

Ønsker deg en flott uke og fortsatt god 1. søndag i advent :-)

Nøve sa...

Lurer på..om Balto har tissa på snømannnen?

Gry Viola og Roxie sa...

Så flotte bilder!! Her har det åsså kommet snø nå til Roxies store glede!! I dag så var det 6 hunder som lekte ute på jore her. Så da slapp vi å gå lang tur med henne! De var 4 tisper og 2 hann hunder! Tara er litt fortvilet når de blir flere for hun vil helst ha Roxie for seg selv!! Ha en fin uke og adventstid!!

T :-) sa...

Så flotte bilder! Sier som de andre, vanskelig å velge ett, men bildene av den rosa jenta var i hvert fall ekstra flotte :-)Og så historien om gulrota var nå fornøyelig da :-D

Kos dere med snøen, håper den blir liggende. Og ha ei flott uke.

Luna sa...

He he - ja, Balto pissa på snømannen! frekkas altså.. jeg prøvde å dekke det til med litt snø da, men tydeligvis ikke godt nok ! ;)
iren - dere får sikkert snø snart dere også.. her bare snør det mer og mer.. veldig koselig :)

Gry og Millis blogg sa...

Så nydelige bilder Marte. Jeg kan bare stemme i med de andre! Du er virkelig flink både med kameraet og til å se motiver:o)

Så herlig med snø! Jeg bli skikkelig misunnelig på snømannen deres (jeg synes egentlig det er ganske gøy å lage snømann enda jeg;o)

Ha en fin uke!

Ville sa...

Her var det et flott innlegg som jeg nesten gikk glipp av.
Jeg sier som resten av gjengen, nydelig bilder av nydelige barn. Jenta som ligger i snøen med skia i været er jo bare så vakkert, og gutten din bak snømannen...:o)))

Heldige dere, som har fått snø. Luna koser seg seg nok like mye som barna, fri og freidig etter løpetiden.

Forrige innlegg fra dyreklubben, var også kjekt å lese og mange fine bilder. Geitene er jo helsjønne og tenk dere har fugler også. Ganske mange dyr på denne dyreklubben deres.

Luna sa...

Takk takk, joda, å lage snømann syns jeg også er veldig gøy! :))
i går lagde vi en kjempestor en! den har desverre mista hodet over natta.. litt mildere i dag, nesten slapsete, ikke like kjekt som snø...
luna vil bare være ute... og i går lærte jeg at å trene agility med luna i snø er håpløst... skulle bare snuuuuse inn alle luktene i snøen :) vi hadde vært ute hele dagen også, så jeg tror hun var litt sliten egentlig.. men men.. fikk gratulert norgesmester i agility, hun er nemlig en av de som er så snille å er hjelpetrenere for oss ferskingene.. ikke værst det, å ha en norgesmester til å hjelpe seg :))
sunnmøre hundeklubb tok også bronse i agility lag liten hund, så her er mange flinke hunder og førere! :)