fredag 13. november 2009

Noen bilder fra dyreklubben

Tenkte dere skulle få hilse på de nyeste beboerne på dyreklubben, de to geitene Mille og Tuppa! De kom i går fra en gårdsbarnehage som ikke kunne ha de lenger. Tok noen bilder av noen av de andre dyra også mens jeg først var i gang :)

Dyreklubben nov.09 042 Kjempefine – Mille er den hvite

Dyreklubben nov.09 051

Kjekt med vindu, både for geitene som får se hva som skjer ute, og for de som vil se inn!

Dyreklubben nov.09 048 

Titt titt!

Dyreklubben nov.09 011

I “ponnistallen” der geitene bor er det også fugler i et stort bur, med en inne og en utedel.

Dyreklubben nov.09 019

Vi har fått alle fuglene vi har her, fra folk som ikke kan ha de lenger :)

Dyreklubben nov.09 038 

Påfuglparet får snart selskap av noen høner og en hane i hønsehuset :)

Dyreklubben nov.09 059

Bella og Lotta koser seg i sola :)

Dyreklubben nov.09 063

Esel

Dyreklubben nov.09 065

Store, søte ører :)

Dyreklubben nov.09 054

Kalvene vokser og trives, og har masse vinterpels

Dyreklubben nov.09 073

Trim og Trym :)

Det var litt fra dyreklubben! Tenkte jeg skulle ta bilde av ilderene også, de har vokst seg store og fine, og er sååå søte :) Men de sov… så det får bli en annen gang!

Hadde tenkt å ta litt andre bilder av naturen rundt også, det er så fint i Borgundgavlen, men en dum hodepine stoppet meg der… så det også får bli en annen gang! :) No må jeg pleie meg selv litt slik at jeg kan få med meg Dagfinn Lyngbø i kveld :)

God helg!!

14 kommentarer:

Irén sa...

Ååååhhh, for noen HERLIGE bilder!

Eselet og Trim og Trym er helt ubetalelige!!!!!!! :-))))

Ønsker deg en fabelaktig flott helg!

Nina og Bonnie sa...

Oj, det var mange dyr hos dere nå. Dette må jo være en heldagsjobb. Tenker du bruker masse tid der. Så koselig da;-)))

Ha en kjempefin helg!!!!

T :-) sa...

Først: GOD BEDRING!!

og så
Mange flotte bilder. Så fine fugler dere har. Er det vinduet hos geitene "knusefritt"?? Syns det høres ut som en flott jobb du har, men du sier jo at det ikke er bare morsomt der heller. Det er vel en fordel å være glad i både folk og dyr.

Nøve sa...

Håper formen din er bedre!

Så moro å se bilder fra dyreklubben :o) Visste ikke at dere hadde så mange fugler også!
Jeg tror jeg har ferieplanen klar for neste sommer, jeg tar meg jobb hos deg og får oppleve både dyra og naturen rundt deg. DET hadde vært litt av en opplevelse!

Luna sa...

Litt bedre form no ja, og snart klar for Dagfinn Lyngbø :)
Det har skjedd endel siden sist jeg skrev om dyreklubben tror jeg... har vist glemt å oppdatere dere der! he he.. akkurat no er det en deilig tid på dk, lite stess, ingen barneridninger eller andre ting som maser på meg :) Vel, vi skal til byn med shettisene og ha en barneridning 12.12, men det er jo litt spesielt, og litt koselig (så lenge de går greit på hengeren.. ) kanskje vi skal ta med oss noen andre dyr også..
mye er unnagjort det siste året, det har vært utallige dugnader, men no ser vi resultatene, det har blitt veldig flott, og enda bedre skal det bli! :) Det er omtrent akkurat 1 år siden vi fikk flytte inn i den nye løa.. jøss, som tiden flyr..
vinduet er knusefritt ja, det er plexiglass, altså plast :)
hjertelig velkommen Nøve, lønn er det så som så med, hva med kost og losj? ;)

Gry og Millis blogg sa...

Det eneste som kan slå den nye jobben til Nøve, må jo være dyreklubben din:o)

JEG ER KJEMPEMISUNNELIG PÅ GEITENE DERES!!!!!!!! Så herlig blide og frekke de ser ut!

Skikkelig gøy med bilder av de andre dyra også, særlig eselbildet falt jeg for:o)

God bedring, kos deg på Dagfinn Lyngbø (jeg har hørt at den siste forestillingen hans er knallbra:o)!

Berit sa...

For et flott sted dere har !

snorredimma sa...

Ååå, det var noen flotte geiter. Så fin og hvit Mille er...og ja, det esel-bildet er helt kanon!!

Egentlig kan du bare knipse i vei på dyreklubben...så artig å se bilder fra alle dyra. :-) Og gjerne bilder av påfuglene..og hønene...selvfølgelig. :-)))

Kos deg i kveld? på forestillingen.

Ragnhild B. sa...

Så mange flotte dyr! Det må jo være nok å bruke tida si på der, og mye moro attpå!

Nøve sa...

Kost og losji er helt greit :o) Tenk om vi hadde fått det til... (jeg aner faktisk ikke om jeg får i lønn i butikken heller,jeg har glemt å spørre!!)

Tenk at folk er så flinke til å stille opp på dugnad. Så er det litt av ett sted dere har fått til!

Håper du får en riktig fin kveld!

Inger`s blogg sa...

En blir aldrig lei av å se så fine og morsomme dyrebilder.
Klart det er mye jobbing med dyr, men litt koselig må det være å.

Så mye vi kan få se borte hos dere til sommeren, kanskje?

Håper da, det ikke er svineinfluensaen, det har tatt bolig i deg,god bedring og helg

Luna sa...

Det er mye jobb, men passer på å få tid til litt kos av og til også ja :) Hjertelig velkommen alle som vil i sommer, viser mer enn gjerne frem dyreklubben :) Vi blir for det meste hjemme vi, skal bare noen småturer hit og dit..litt på hytta, en tur på moldejazz kanskje, ikke noe store planer :)

Irén sa...

Tusen takk for hilsen inne hos meg :-))

chalupczok sa...

Disse super geiter. Hilsen. Marcin