mandag 27. juli 2009

Noen bilder fra Sommerferien 2009

LilleputthammerFerietur 09 ixus 057Kristiansand dyreparkFerietur 09 002Ferietur 09 005 Ferietur 09 047  hønnerup hovgårdFerietur 09 391 Ferietur 09 408 Ferietur 09 393 Ferietur 09 389 odense zoo Ferietur 09 212Ferietur 09 331 Ferietur 09 353 Ferietur 09 244 Legoland Ferietur 09 ixus 092Ferietur 09 376 helnæs fyr  Ferietur 09 464

 Ferietur 09 440de japanske hager

Ferietur 09 431  

Ferietur 09 487

Ferietur 09 486

det var et lite knippe bilder fra årets sommerferie – tur.

luna var på sin ferie på hessa, dårlig med bilder derfra er jeg redd..

13 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Massse fine bilder, Marte. Og så mye dere har fått med dere i ferien.

Tenker nok Luna var glad for at ikke kamera var med, jeg. De hundene våre må jo bli skikkelig lei inni mellom.

Gry og Milli sa...

Sier som Nina, masse fine bilder! Dere rakk jo utrolig mye i ferien ser det ut som. Jeg ble litt nysgjerrig på de japanske hagene, de har jeg ikke hørt om en gang.

Luna sa...

Ja, vi rakk veldig mye! Hadde en dag i Odense by, og en dag på H. C. Andersen også, pluss noen koselige kvelder på hønnerup gård der vi bodde mens vi var i Danmark.
De japanske hagene var velig fine, det var delt inn i 4 hager, men jeg husker ikke hva de forskjellige var desverre... men fint var der hvertfall, furu og andre trær klippet i bonsai-stil, veldig stilig. Og så var der en japansk resturang der ronny og min bror spiste sushi! Det er ikke noe for meg, men jeg spiste en veldig god innbakt kotelett. Det var så godt at jeg er veldig lei meg for at det ikke er en japansk resturang i ålesund.... der var en liten butikk også, der ronny kjøpte konjak og jeg kjøpte et nydelig fat og hege en håndvifte :)
Det startet som en privat hage som ikke var ment for noen andre enn de som bodde der, men så har det altså utviklet seg til å være 4 hager åpen for publikum med egen resturang og butikk. Ikke værst! :)

Gry og Milli sa...

Det hørtes litt spennende ut Marte! Hvor i Danmark ligger dette?

Luna sa...

Fyn, i nærheten av Odense :)

snorredimma sa...

Så utrolig flotte bilder du har tatt! Det er visst ikke bare Marianne som kan det med fotografering.

Ser at dere har hatt en kjempe-fin og innholdsrik sommer-ferie....selv om Luna fikk bli hjemme på Hessa. ;-)

Gry og Milli sa...

Hmmmmmm, jeg ELSKER Fyn:o) Har vært i en kjempekoselig by der som heter Kerteminde noen ganger. Skal ikke se bort fra at de japanske hagene får besøk av meg ved en senere anledning. Takk for tipset:o)

Luna sa...

Takk, camilla, men litt drøyt å sammenligne meg med marianne syns jeg... ;) Ja, vi har kost oss og fått mye ut av ferien :) Luna har nok også hatt en fin ferie. Hun er helt kaputt i magen, men ellers har hun det fint. Tror hun må ha fått noe å spise som hun ikke tålte (til tross for min lange liste;) diare enda, og vi hentet henne på fredag kveld... noen kjerringråd? kulturmelk?

jeg har også vært på fyn noen ganger før, det er masse flott å se der :) Det er verdt et besøk de japanske hagene, ikke veldig stort, men en opplevelse, særlig hvis du kombinerer det med mat i resturanten :)

Gry og Milli sa...

Mine tips er: Pass på at hun får i seg nok væske, gi lett mat som ris og fiskeboller. Kanskje ikke for diareèn dette Marte, men mot uttørking og i håp om at hun beholder noe av det du får i henne. Melkeprodukter er visst ikke så lurt (har jeg hørt da;o)

God bedring til Luna fra oss:o)

Luna sa...

Det er ikke kjempeblaut, men langt fra normalt... ja, kulturmelk er nok ikke bra for en mage som ikke er i form, det har du helt rett i... vi får bare se hvordan det utvikler seg, kjekt er det hvertfall ikke..

Luna sa...

Jo ,jeg har faktisk lest av kluturmelk og syrna melk er bra, det er vanlig melk som ikke er bra.. biola skal være tingen. jeg får se hvordan det går, foreløbig spiser hun ikke så mye, men drikker og er kvikk. I dag har vi vært på skogstur og plukket blåbær.. luna plukket noen til seg selv, det er sikkert ikke helt bra for magen, men litt vanskelig å forhindre... :)

Gry og Millis blogg sa...

Det har du helt rett i Marte, de syrna melkeproduktene skal visst virke stabiliserende på magen. Glemte det i farta jeg...:o)

Luna sa...

det må prøves ut en annen gang, no er hun nemlig mye bedre heldigvis :))