fredag 3. juli 2009

Vi koser oss i hagen

Den siste tia har det vært veldig varmt her, som de fleste andre steder i landet… Luna ligger stort sett å sover i skyggen eller i gangen hele dagen. Utorlig nok var det litt liv i henne på Agilitytreninga på mandag, og ho imponerte stort med å gå to hele baner på 6-7 forskjellige hinder, uten stopp! :D Jeg ble ganske imponert. Vi fikk diplom for utført kurs :) No blir det snart ferietid og litt farting, men når vi er tilbake fra Danmark skal vi være med på noen treninger igjen..

De siste dagene har lille Leon vært på besøk noen ganger, og Luna er sååå flink og snill og forsiktig med den lille, veldig kjekt å se :) Hun er jo av og til litt “bitch” med stakkars Balto, men Leon er jo så liten  - så han får både “stjele” bein og hoppe opp på hodet hennes. Snille, flinke Luna :)

Lasse og Luna   lunavenner på besøk 005

Luna med hodepryd

Lasse og Luna   lunavenner på besøk 013

Det er MITT bein…. jeg tror ikke jeg vil gi det fra meg….

Lasse og Luna   lunavenner på besøk 033

Jeg har såååå lyst på det…

Lasse og Luna   lunavenner på besøk 037

Prøv å ta det da!

Lasse og Luna   lunavenner på besøk 039

Ikke meg da din tulling…

Lasse og Luna   lunavenner på besøk 041

Han fikk det til slutt!

Lasse og Luna   lunavenner på besøk 045

Leke litt med Balto istede…

Lasse og Luna   lunavenner på besøk 049

Tøff liten Leon passer på beinet sitt :)

Lasse er også prega av varmen, og ligger mye rett ut på gulvet i stua og slapper av.. Luna er av og til borpå å koser litt :)

Lasse og Luna   lunavenner på besøk 002

øNSKER ALLE EN STRÅLENDE GOD HELG !!

15 kommentarer:

Christian og hundene sa...

Jeg synes det er så artig å studere hunder sammen med andre hunder/dyr! Det er rett og slett fasinerende å se på:-)

Ville sa...

Så herlig å se hvor god og snill Luna er både med valpen og pus.
Hun er både vakker og god:o)
Kjekt når en føler at en har godt en god bane med hunden, jeg synes det er så gøy utrolig gøy når vi finner en aktivitet som er kjekt både for eier og hund:D

Luna sa...

Helt enig Christian - jeg kan studere dem i timesvis ;)
Takk for fine ord om Luna Berit, hun er glad i og snill med de fleste dyr, det syns jeg er veldig koselig da :)

Nina og Bonnie sa...

Så gøy å se Luna med valpen. Hun blir nok en fin og tålmodig mamma. Tror det ligger litt til lappe å være snill med andre dyr. Eller...?

Så flinke dere er til å trene, skal si du rekker mye med dyreklubben og Luna. Og småbarn...

Ville sa...

Nina, det "eller" der lurer jeg på når det gjelder Ville.
Hun er snill og god, men ikke fintfølende mot dem som viser at de er litt redde, hun er ganske voldsom av seg av og til, så valper blir fort skremt av henne
:o( Jeg har ennå tilgode å se at hun behandler små valper pent og varmsomt. Jeg unskylder henne med at hun ennå er unghund selv, jeg vet ikke har liksom ikke hatt så veldige muligheter å venne henne til valper, ofte er jo hunde-eierne redde for valpene sine.

Nina og Bonnie sa...

Det er nok noen det ligger for,og noen som må ha tilvenning. Charlie er nok også av den voldsomme typen. Men med kattene er han blitt roligere. Og han er veldig tålmodig med lille William. Valper har vi ikke møtt på ennå. Ikke så små i hvertfall. De yngste er lille Arja og Barfi. Og med dem er han på samme stadige.

Marianne sa...

Så koselig med snille luna jenta....Tror nok de fleste tisper som har tippet året er ganske snill mot valper...Gamle Miraen min, hun HATET valper...eller retterse sagt, hun var livreddd for di...vet ikke hvorfor..men det hjalp når hun måtte gjennom valpetiden til både Ask og Embla...da ble hun kurert...Så det er vel frykten for det ukjente for noen...

Koselig bilde av Lasse og Luna....så skjønne atte....

Luna sa...

Det har vel endel å si hva de er vant til og vokst opp med ? Luna er veldig vant til mange forskjellige dyr pga jobben min, og katten har vært der hele tiden, og de har blitt gode venner :) Luna hilser på valper på hundeklubben, men dette er første gang hun har vært løs sammen med en. Det var litt overraskende at hun lot Leon ta beinet fra henne, siden hun er temmelig dårlig på å dele når det kommer til feks balto. De er av og til på bikken til å begynne å sloss høres det ut som, når balto er i det dristige hjørnet og prøver å ta det luna har... Så det er tydelig at hun skjønner at her gjelder andre regler når det kommer til valper... ganske fasinerende :)

Nina og Bonnie sa...

Det er jeg enig i. Tilvenning og den viktige sosialiseringsfasen når de er valp. Det er klart de skjønner det er valper, men de behøver jo ikke å like dem for det. Tror nok de kan bli litt mer "bøllete" med hunder de er trygge på. Luna vet hvor hun har Balto hen og da kan hun ta seg friheter. Tror jeg da!!! Bare noe jeg tror i mitt lille hode.

Luna sa...

Det har du nok helt rett i. Det er serlig balto hun er sånn mot, og de har vært mye sammen siden luna var bitte liten :)

Nøve sa...

Veldig fine bilder! Koselig å se hunder sammen (og det har jo vi også fått i helga ;)
Nalle er utrolig snill med småvalper og tisper, tror det er medfødt?? Han er jo ikke vane med andre egentlig, men bare er sånn.
Men mot hanner derimot - da kan han være ett monster..

Luna sa...

Ja, noe er nok bare personlighet også selvfølgelig ;)
Gleder meg veldig til rapporter fra bergheim-treffet!!

Gry Viola og Roxie sa...

Det siste først. Så fint bilde av Lasse og Luna. Sånn ligger Roxie og Disel også. De bytter på å slikke verandre. Vi må hjelpe Disel litt for Roxie røyter så nå at han blir full av hår når han koser med henne. Har ennå ikke sett noen fl hunder som ikke går sammen. Det at han hundene bråker litt er vel at de vil bestemme litt alle sammen.
Så snill Luna er med valpen. Vi er så heldige at naboen har fått seg en valp og den kommer stadig på besøk alene. "stikker bort til Roxie" heldigvis så er hun kjempe snill med den. Den er bare 11 uker!
Ha en fin sommer videre!!

Gry og Millis blogg sa...

Snille, snille Luna, som er så god mot de små!!! Morsomme bilder du har tatt Marte, se på lille Leon som skuler opp og passer på sitt nyerværvede kjøttbein:o)

Gratulerer med fantastisk bra resultat på agilitybanen!!!!

Luna sa...

Takk, det gikk ganske bra tilslutt ja :) Hun har lært veldig mye agility på kort tid syns jeg.. så no gleder vi oss til å trene videre etterhvert :) Alle fikk diplom altså, det var et kursbevis ;)
Fremover skal vi trene litt utstillimgstrening.. vi har aldri trent eller stilt på gress før i går, og det viste seg å være lurt å trene litt mer på! ;)