mandag 9. februar 2009

Enda mer esel...

I dag fikk esla komme ut og kikke seg rundt. De er såå nyskjerrige og søte. Litt småskvetten, men de kommer bort til meg hvis jeg går bort til gjerdet, og var veldig interresert i Luna! (både hest og hund forsåvidt..). Når "vi" hadde satt ut både esel og hester og fôra middag, dro vi hjem - og der gikk akkurat Balto forbi huset vårt, så Luna fikk seg en lekerunde i hagen og kooosa seg. Det har snødd masse i går og litt i dag, så no liker ho seg :) Masse "eksjen" i dag, no ligger ho rett ut og sover :)   esel ute første gang 003esel ute første gang 011esel ute første gang 002 esel ute første gang 001esel ute første gang 006 esel ute første gang 014 esel ute første gang 012

12 kommentarer:

T :-) sa...

Så morsomt å se og lese om eslene deres :-)

Dixie sa...

Eslene deres er så fine! :) Det ser veldig kjekt ut å ha esler og alle de andre dyrene dere har, men vi har nok "bare" Dixie vi... :)

Anonym sa...

Så herlige de er Tina, også så fint som Dyreklubben ligger, helt nede ved havkanten ser det ut til. Det virker nesten som Paradis synes jeg.

Jeg har sånn på fleip foreslått esel for Ola (å ha her altså), lysten blir ikke mindre av disse bildene, men som han sier - "hva skal vi nå med dem"? Jeg skjønner det, for her bor jo bare vi, i Dyreklubben må det jo være genialt:o)

Anonym sa...

Jeg mente Marte!!! Ble litt forvirret av at Tina hadde skrevet innlegget over. Det skal ikke så mye til:o)

Dixie sa...

Hehe, ble litt forvirra jeg også da jeg plutselig så Tina... :) For her vi bor hadde det vært HELT umulig å ha esler (selv om jeg godt kunne tenke meg det...)

Anonym sa...

He he, ja fort gjort.. ;)
Jeg skjønner godt at du vil ha esel! De er så snille og gode liksom, og så skjønn med de store ørene og de rare lydene sine :) De virker mye klokere enn hester, og så tar de livet med ro, jeg digger esel.. :) Man kan jo ri på dem da, og så går den ann å snakke med dem å kose med dem. Ypperlige dyr på en dyreklubb ja :) I dag har jeg, selv om jeg har en drøss å gjøre på jobb, stått å sett på de leeenge.. De er såå koselige :)

Anonym sa...

Til tider litt forblåst.. men ligger veldig fint til dyreklubben ja :)

Nina og Bonnie sa...

De er virkelig fine. Fått noen navnforslag ennå? Er det hanner eller huer. Hva kaller man egentlig kjønna på esel?

Anonym sa...

Hingst og hoppe heter det, det er tre hopper :) Tror vi skal kalle det ene for Tussi, etter gamle Tussi vi hadde på dyreklubben før hun døde julaften 2006 :(
kom gjerne med forslag! :)

Nøve sa...

De er skikkelig fine :o)
De fikk snuse på Luna, jo. Så søtt.

Tussi er jo det perfekte eselnavnet. Hva heter de andre dyra i hundremeter-skogen? Har visst glemt slike ting,jeg. Navnet bør si litt om personligheten. Plutselig VET du nok navna (eller ungene vet det)

Marianne sa...

Så flott at dere har fått Eseler også på dyreklubben. De er jo herlige, men stae?
Esel navn..hmm, det er ikke lett. Sier som Nøve jeg, navnene kommer med personligheten....

Anonym sa...

Ja, vi får se hva det blir.. De har begynt å komme med forslag jentene, så det blir vel en avstemning til slutt tenker jeg :) ikke bare bare når en hel hau med jenter skal bli enig om noe.....