søndag 22. februar 2009

Lille krapyl

risboller og luna 012 kalv første dagene 004Luna er pubertal... håper jeg. Er hun løs stikker hun titt og ofte, lukker øra og sprinter (!) avgårde..! Ikke kan jeg ha henne så mye løs i stallen heller når der er andre enn oss der. Hun blir veldig fort øsen og har begynt å "småbite" etter hender til og med! Biter ikke da, men tar liksom munnen over hånda, og mange blir jo selvfølgelig litt skeptisk da ! Det er værst i stallen, er vel bare Bjørn Ivar - "pappaen" til Balto - som har fått henne til å gjøre det ellers.. Det er når hun blir veldig ivrig.. JAja, det går vel over dette også... :) Hun får veldig klar bedkjed om at dette er strengt forbudt... og så prøver jeg etter beste evne å dempe folk litt også når hun er i dette lynnet.... :)

Har kjøpt flere pølser med hundemat og vom. Og dette krapylet er så kresen at hun kun vil ha vom! Ikke 100% kylling, ikke blandingen med vom,innmat og kylling, ikke hundemat med innslag av laks.... kun vom! Jeg gir meg ende over..... Så på mandag får vi dra på butikken igjen og bytte inn alle til vom. 

   Ellers har det vel ikke skjedd så mye nytt, annet enn at vi har fått et nytt tilskudd på dyreklubben. Den er supersøt og sier mmMMM... :) Får kalvegodt på flaske tre ganger for dagen, så det er litt arbeid da, men også veldig koselig. Jentene er helt forelska i nykomlingen. Har ikke fått navn enda, de skal ha navnekonkuranse på museet der han som har kjøpt kalven jobber. Det blir spennende å høre hva de kommer frem til. Ho skal få selskap av en til, men den kommer ikke før utpå våren en gang, så jeg skal prøve å sette henne sammen med esla så snart hun er blitt litt mer trygg på oss og sine omgivelser :) Det er en vestlandsk fjordfe kalv på 4 mnd.

kalv første dagene 009

                                                                                          mmmMMMMmm

7 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Jeg vet alt om å stikke av. Skal jeg si heldigvis andre som gjør det eller stakkars deg, Marte.

Den lekebitingen har Charlie litt av også. Mottar gjerne tips om hvordan jeg får det vekk uten å "slenge han i veggen". Nei, hjelper ikke! Jeg får jo ikke vondt men han skal jo en gang leke med lille William.

Den kalven var sååå søt. Blir du ikke helt tussete av å være der. Jeg hadde nok flyttet dit.

snorredimma sa...

Flott tilskudd dere har fått! Blir spennende å høre åssen navn ho får.
Jada, stikke av er vi kjent med, se. "Vil ikke høre og gjør som jeg vil-alder'n" er ikke lett å hanskes med...Men det går heldigvis over!

Gry og Millis blogg sa...

SOM jeg kjenner meg igjen Marte. Og det er faktisk noe i ordtaket "Felles skjebne, felles trøst" kjenner jeg nå:o) Bortsett fra matlyst. Milli har blitt en slukhals av dimensjoner.

Så nyyyydelig liten kalv!! Gleder meg til å se mere av den framover. Håper den blir trygg nok til å gå sammen med eslene snart. Har de fått navn forresten?

Nøve sa...

Luna ser jo ut som uskyldigheten selv, da. Og ho blir det nok snart igjen.

Lurer på om bloggegjengen skal ta en tur til denne dyreklubben din? For ett paradis!

Anonym sa...

Skjønner at det er flere som er litt egenrådige, felles skjebne, felles trøst ja, godt å høre ;)
Kalven har fremdeles ikke fått navn, og det har ikke eslene heller (jøye meg, må vist få ut fingern der...) Kalven har blitt veldig fort varm i trøya, og i morra skal jeg ordne litt på gjerdet slik at den kan sleppes ut med esla. Det blir nok moro, jeg må huske å ha kamera klart :)
Det hadde vært kjempegøy å fått besøk av alle bloggerene og hundene hit, dere er hjertelig velkommen. Synd det er så lang vei... :/

Marianne sa...

Hehe..godt å høre at det er flere som har krapylerte bikkjer for tiden.....Alle disse ettåringene altså!

Skjønne skjønne kalven, du er sååå heldig.....Jeg synes han skal hete STORM.....

Dixie sa...

For en fin kalv! :) Hvor mange dyr har dere egentlig på dyreklubben nå? Virker som det øker for hvert blogginnlegg... ;)

Vi har ikke Dixie løs for tida, vi, bortsett fra når hun leker med andre hunder, for da holder hun seg alltid der de er... Etter å ha stukket av gjennom hekken i hagen noen ganger, tror jeg vi venter med å ha henne løs her alene til hekken blir litt tettere igjen til våren, og til vi får trent litt mer på innkalling... :)