tirsdag 3. februar 2009

Gubben har dratt..

..til Volda for å jobbe hele uka. For langt å reise frem og tilbake, så de bor på hotell. Kjedelige greier. Jeg må gå på tur med Luna etter at jeg har levert barna i barnehagen. I morges kom jeg meg alt for seint opp av senga, det er Ronny som pleier å mase meg opp.. ( jeg er B menneske). Det resulterte i at jeg måtte stresse som en gal for å få barna på plass og komme meg i stallen før barnehagen kom og skulle mate grisene (døra er låst, og de har ikke nøkkel..). Blir litt rar hele dagen når den starter slik..

I går gjorde vi ikke så mye, og Luna ble et skikkelig pipedyr.. Hun er vant til at vi stort sett finner på noe på ettermiddagen og at hun får være med å jogge rundt vannet sammen med Ronny på kvelden. Det var litt travelt, så i ettermiddag dro vi på dyreklubben alle mann - meg, Hegemor, Thomassen og Luna. Hege gledet seg veldig på veien til dyreklubben - tro om Andrea er der?? :) Det var hun, og hun og Rebekka -  to flotte ungdommer, engasjerte både Hege og Thomas og Luna. Strålende fornøyd alle mann dro vi hjem, og no sover alle godt :)

i byparken 006På søndags formiddag var vi i byn og i byparken. Der er en fin lekeplass for barna, og jeg og Luna tok oss en tur lenger opp i parken. Det endte med at vi alle gikk rundt i parken. Der var en skummel statue som Luna måtte bjeffe på. Fant ut etterhvert at den ikke var så veldig farlig da.. I parken var det ronny som hadde kameraet, og nektet å gi det fra seg...så jeg fikk ikke tatt noen bilder... neste gang vi er der skal jeg gå litt oppover trappene til fjellstua og knipse, det er utrolig fint der :)i byparken 012

Luna prøvde å grave seg ned når vi satt på en benk mens barna leika seg, derfor grå på nesen...i byparken 009

No har det vært minusgrader lenge, og i dag var det folk på isen rett nedenfor huset vårt. Jeg tror jeg kan stole på at den er trygg i morgen hvis det fremdeles er kaldt, så da må vi ned å prøve skøytene Hege fikk til jul. Det blir nok spennende for Luna også, der er alltid et yrende liv der når det fyser på, koselig.

Nei, no har jeg skrevet masse fjas, på tide å slenge seg ned på sofaen. Jeg ser på frustrerte fruer, og det begynner snart. Små gleder... :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fint å lese masse fjas:o)

Når man forsover seg, så er det akkurat som man forsøker å ta igjen den tapte tiden hele dagen. Huff nei, ingen god start det...

Ikke rart Luna ble litt irritert på den statuen, der han står og peker så frekt:o)

Lykke til i morgen tidlig.

Marianne sa...

Uff, det blir vel en slitsom uke for deg med alt ansvaret alene. Men sånn er det noen ganger. Ungene dine er heldige som får være sammen med så mange kjekke dyr, og deilgt for deg med noen kjekke ungdommer som gjerne tuster litt med de små....Ha en fin kveld da..må jo se på de frustrerte jeg og!

Nina og Bonnie sa...

En hektisk dag du får nå. Ikke moro å forsove seg. Blir så stressa. Jeg har en sjef som koselig på telefon gir meg beskjed om ikke å stresse og at jeg var heldig som fikk sove lenger.

Moro å se bilde av deg. Og barna dine.

snorredimma sa...

Alltid kjekt å lese om fjas.. Det er nok ikke morro å forsove seg - vet åssen det er siden jeg er B- (eller kanskje c)menneske jeg, også :) Kanskje derfor jeg jobber bare natta???

Nøve sa...

Åsså jeg da...Alltid seint oppe. Når jeg må rekke noe spesielt om morgenen, får jeg aldri sove. Vanligvis vekker Nalle meg halv ti - ja jeg vet jeg er heldig!!! Men husk at døgnet har altfor få timer hos meg også ;o)

Håper du og dine søte små får ei fin uke, Marte! Dagene går iallefall fort når det blir så travelt.

Anonym sa...

Jeg har ingen som venter på meg annet enn dyra, så da må man ha litt selvdiseplin, de kjefter ikke på meg om jeg er sein.... :)
Barna koser seg på dyreklubben ja. Det er kjekt å kunne la de vokse opp med så mange dyr rundt seg selv om vi ikke bor på landet.. :) føler vi får litt i pose og sekk ;)
På lørdag skal jeg og ronny til Dombås (møte en kar fra Gjøvik på halvveien) for å hente 3 eselfrøkner! Det blir spennende! Det snør litt no, kjekt for Luna, ikke like kjekt for Ronny som skal kjøre hestehengeren.. (men det kan jo fort forsvinne til helga igjen..)