torsdag 22. januar 2009

Og så var det snart helg igjen..! :)

  Dagene fyker avgårde. Vi har fått flere lass med grus som skal rundt påbygget, så endelig er vi i gang med å få i stand hagen igjen...... desverre en god del arbeid (og kroner) igjen før den er som før, men men, sånn er no det. Vi deler hage med naboene våre, så det er jo viktig å få den i orden igjen så fort som råd... Det er heldigvis veldig gode naboer som lar oss bygge ut, rote og ødelegge hagen og okkupere den med gravemaskiner og lastebiler..

22.jan 015

22.jan 001

 

Mye godt arbeid her ja!

Jeg skulle ønske jeg hadde litt grønne fingre.. jeg burde jo det, jeg som har gått på landbruksskole og greier.... drømmer om en flott hage med en hagedam og stauder og løker med flotte blomster som blomstrer til  forskjellige tider slik at hagen alltid er i full blomst... Jeg prøver no så godt jeg kan, og så er hagen vår veldig barnevennlig med trampoline og stor boltreplass uten prydbusker o.l. i veien da :)

Luna er nok glad for at Ronny har begynt på prosjekt - hage - igjen, hun elsker å være ute og storkoser seg mens han står å svetter med grafsen sin.

 

GOD HELG !

Luna leker med en dings ho fant i hagen :

22.jan 008 22.jan 010

22.jan 011

8 kommentarer:

T :-) sa...

God helg til dere også. Jeg misunner dere ikke flyttinga av grushaugen, viss det må gjøres for hånd. Men at Luna koser seg mens dere holder på, det er jeg sikker på :-) Det er det beste Vina vet, det å få gå rundt på tunet, mens vi holder på ute.

Anonym sa...

Det høres ut som mye jobb (sukk), men det blir sikkert kjempefint når det er ferdig:o)

Det ser jo helt vårlig ut hos dere, så deilig! Her er det slaps og søle overalt:o(

Jeg synes det midterste bildet av Luna var så fint!

Dixie sa...

Ser ut som om dere har en del igjen å gjøre, ja! :) Men det blir nok deilig når dere er ferdige!

Været hos dere så veldig fint ut! Det har faktisk ikke regnet hos oss heller i dag (som jeg har sett), så kanskje vi får litt finere vær vi også framover!? Det hadde vært kjekt... :)

snorredimma sa...

Det blir nok fint når dere vel er ferdige med hagen, og du skal se at du sikkert får til noen stauder og en liten dam etter hvert, også...Bare ta tida til hjelp. Luna ser ut til å stor-kose seg sammen med "gravemannen", og jammen ser det "vårlig" ut hos dere!
Her har vi is, snø og sørpe om hverandre..

Anonym sa...

Ja, de siste dagene har det vært veldig fint vær! Blå himmel og sol. Hærlig! :) Jeg håper det fortsetter...

Nina og Bonnie sa...

Ja, det er litt av en jobb dere har foran dere. Misunner ikke dere den. Men husk bare så fint det blir etterpå.

Høres ut som en drøm av en hage du vil ha. Mye jobb det også. Du blir nok ikke arbeidsledig de første årene. Men da kan Luna kose seg mye ute mens dere holder på.

Ha en riktig god helg!

Marianne sa...

Vel det gjør ikke så mye med litt jobb når man får et så bra resultat..har dere flyttet inn i nybygget? Har du noen barn også du?

Blir spennende å se hvordan det blir til slutt..det er godt at du skal begyne på hagen i en taknemlig tid, om våren har man alltid så arbeidslyst!

Anonym sa...

Det er et påbygg, vi har utvidet kjøkkenet som var veldig lite før.. no er det stort og lekkert! :)
Ja, det blir kjekt å få i stand hagen igjen, så vi klager ikke.. :)
Jeg har to barn - Hege og Thomas - de blir 5 og 3 i april :)