onsdag 28. januar 2009

Speilreflekskamera og hunde-Luna

Endelig har jeg fått lest litt bruksannvisning, og etter å ha testa ut litt i dag, så var det veldig kjedelig at det er overskya og regn, for jeg må ha opplett og blå himmel for å få til månedens bloggbilde!! Jeg har en god ide for å få til et bra bilde ! Nå mangler jeg bare fineværet.. Og det kommer - meldt fint vær både i morra og i helga :) Så da rekker jeg forhåpentligvis å ta et par knallbra bilde som kan være med i konkuransen.

Ellers har det igrunnen ikke skjedd så mye nytt. På dyreklubben har miniku blitt vestlands fjordfe istede, og en av to er allerede funnet, ikke langt herfra, lys grå med litt hvitt på seg, må være fantastisk søt! Gleder meg til den kommer til oss om en 14 dagers tid. Og så får vi forhåpentligvis henta esel snart, har to stk som venter på oss i Gjøvik.. :)

dyreklubben

Fjordingen som vi kjøpte på Averøy for en stund siden var litt stri, så det endte opp med at vi byttet den med en litt skolelei fjording på rideskolen som ligger ikke langt fra oss. Og hva heter hun - jo - Luna!! :// Så no går det litt i heste-Luna og hunde-Luna..

Vi er snart ferdig med all grusen i hagen, og maling til muren er kjøpt inn. Det går fremover..! Luna stortrives med all utetiden. Hun er også stort sett med på dyreklubben og koser seg veldig med alle som er der, både to- og firbeinte :)

diverse inne 013

7 kommentarer:

Nøve sa...

det er så koselig å høre om dyreklubben deres :o) Spørs hvem av Luna'ene som er/blir best på innkalling nå,da!
Rart med denne fotokonken, tydeligvis ikke bare jeg som får en hektisk innspurt..Nå som vi har hatt så god tid på oss og alt!!

Dixie sa...

Så mange dyr dere har, da! :) Det høres så koselig ut! Også TO Lunaer, det blir nok litt forvirrende av og til! :)

Vi satser på fint vær i helga (til fotokonkurransen) vi også, de har i hvert fall meldt det, så da får vi håpe det kommer også! :)

Anonym sa...

Jeg gleder meg til å se bilder av den nye, lille kua (selvom den ikke ble "mini"). Den er sikkert kjempesøt!!! Også esler òg. Åh, det blir spennende å lese bloggen din fremover. Ikke rart Luna storkoser seg, masse utetid og masse lekekamerater.

Så bra det er meldt finvær til helgen Marte, det er liksom litt enklere å få tatt bildene da, særlig når man har en god idè også får man prøvd teori ut i praksis.

Marianne sa...

Flott tåsebilde...helt i min stiiiil!

Gleder meg til å se bilde av luna hesten, og kua da....

Nina og Bonnie sa...

Gleder meg til flere bilder av dyra. Moro med bilder.

Ja, denne konkurransen har tatt av. Jeg har roet meg litt. Falig å stille for høye krav til seg selv. Det er jo bare moro.

Anonym sa...

Rart det der med å ha god tid, men likevel blir det helt i siste liten.. Det er desverre en ting som skjer ofte med meg.. jeg er en litt sånn "i siste liten" person....(treig?)
Det positive er jo at alle med speilrefleks har lært mer om kameraet sitt :) Jeg syns det er kjempegøy å ta bilder, det var jo også derfor jeg fikk speilrefleks til jul :)
Takk marianne, det var litt søtt det bilde, av Thomas sine tær :) Må jo prøve meg litt på litt forskjellig :)
Jeg får ta meg en "fotoshoot" med dyra en dag. Og så gleder jeg meg veldig til kalven kommer, det MÅ det jo bare bli bra bilde av :))

snorredimma sa...

Og der er jeg helt enig med lappevennen - for et flott bilde av små-tær!!! Nyydelig.... Er nemlig en stund siden jeg hadde sånne her i huset - nå er det kun "tåfiser" her..hehe.
Alltid gøy å høre om det som skjer på dyreklubben... BILDER da... med den fine speilrefleksen...
Jepp - vi sliter alle mann med den konkurransen. Morro er det! :-)