torsdag 8. januar 2009

Travelt igjen...

Ja, no har hverdagen begynt, og jeg springer fra det ene og det andre igjen... En sa til meg i dag at det bare gjelder å prioritere rett.. hm, men enkelte ting kan man ikke la være å gjøre når man jobber med dyr og barn og ungdommer.

Jaja, i dag har jeg stort sett sittet i telefonen, utenom når jeg hadde møte i to timer, og no ringer det jammen med enda en gang...

Ronny har funnet ut at han skal bli sprek og gå masse tur på kvelden, så Luna får mer enn nok mosjon.. Drar ho med seg når ho egentlig har tatt kvelden stakkar.. he he.. Neida, kan sikkert ikke få nok "utetid" da, så det er jo kjekt :)

Må prøve å ta med noen bilder som jeg tok med mobilen, Luna er helt i hundre når vi slepper ut de nye ponniene. Var litt vanskelig å fange det på et bilde, men hun hopper og danser rundt dem, og jeg gjerne leke :) Jeg har turt å sleppe henne litt mer innpå hestene nå, og ute føler jeg det går bra. Inne går hun rundt beina deres og stiller seg gjerne opp under magen på de, så "mor" blir helt nervøs... men det går no bra da, ser ut til at hestene er forsiktige :)

januar09 179

januar09 178

januar09 174

Søte ponnier, de heter Arthur og Teddy.

15 kommentarer:

Dixie sa...

Så fine ponnier! :) Dixie liker ikke hester, men hun har ikke sett så veldig mange av dem heller da... Høres jo kjekt ut for Luna å få gå mye tur, det hadde nok ikke Dixie heller hatt noe imot! :)

Gry og Millis blogg sa...

Luna er en tøffing!!! Det der hadde aldri i livet Milli gjort med en hest (men hun gjør det gladelig med sauene:o)

Nøve sa...

Luna er like tøff som Børre, tror jeg jammen. Han hadde vært LITT redd nyttårsaften, bare litt!

Gåinga til Ronny, går nok snart over ;o) (fint ordspill,der)

Bra du tar deg tid til blogging! Nå MÅ jeg vaske opp og rydde litt før gubben kommer heim ikveld. Tida ved pc'n har flydd ifra meg, igjen...

Marianne sa...

Flotte hester du har, er kjempe gøy å ha litt forskjellige dyr på gården sin. Jeg har bare hunder og katt for tiden. Men jeg vurderer å få meg 1 sau til våren...

Anonym sa...

Lappevennen - du må ikke ha bare 1 sau, kjøp deg to. De trives ikke alene de søte firbente:o)

Marianne sa...

Det skal jeg huske på Gry....2 sauer.

Anonym sa...

Ser at jeg har glemt å sjekke alle kommentarer, og dette med dyreklubb lappevennen - det er en barne og ungdomsklubb med masse forskjellige dyr. Nå er kommunen akkurat ferdig med å bygge ny løe til oss, den gamle var så skral... Så da holder vi på å fylle opp med dyr igjen. Foreløbig er der fire fjordinger, to shetlandsponnier (arthur og teddy), to minigriser (som er barnehagen ved siden av oss sine) to kaniner, to marsvin og to katter. Vi har to eller mer av dyra som du ser, de trives med selskap av likesinna ;)
Snart blir det forhåpentligvis miniku (!) og esel, og til våren blir det geitekje og koppelam og høner +++ (lyst på lama). Jett om vi gleder oss til våren da ! :)
Barna har som oppgave å stelle med dyra på kveldstid, de eldste er ledere og får god ledertrening, de er utrolig flinke og annsvarsfulle.
Og så leier vi ut noen stallplasser. Jeg er annsatt der på 75 % stilling, det er en menighet som driver Borgund Dyreklubb, da det var en prest for 30 år siden som starta det hele. Ganske spesielt.. og veldig populært :)

Anonym sa...

Luna har jo vært med i stallen siden hun var ganske lita, så det er vel grunnen til at hun ikke er redd de.. :)

Marianne sa...

Det hørtes ut som en utrolig spennende jobb, og kanskje enda gøyere for de heldige ungane som får være med. Et utroligt flott prosjekt. Men da jobber du mye om kveldene da?, for på dagen er vel alle ungan på skolen.

Det var noe jeg kunne tenkt meg ja, men her jeg bor er det nok ikke det samme siden minst halvparten av ungene vokser opp på gård, eller ihvertfall ser dyr hver dag. Vi er nå heldige og som bor på landet blant sauer. kuer og høns...

Anonym sa...

jobber endel om kvelden ja, men jeg må ut og fôre dyra om morgenen og fôre middag, og sleppe ut hester og annet som dyrehold fører med seg, og gjøre kontorarbeid, det er omtrent 50/50 kveld og dagtid. Det er også endel foreldre og frivillige som hjelper til på kvelden. Ca 40 medlemmer som er med nå, så det er endel å holde styr på :)
I dag er jeg hjemme nå og tar meg litt fri siden jeg har jobba litt mye i det siste, og to ungdomsskole jenter har fri fra skolen og hadde lyst å ta morgenforinga :)
Ja, blir litt anna når man bor på landet.. Gården ligger bare 15 min kjøretid fra Ålesund sentrum.

Marianne sa...

Kanskje jeg må ha en tur innom å kikke. Skal vel forbi ca der en gang i løpet av sommeren. Embla er forrasten også en ålesundsdame ,nærmere sagt vågstranda. Nydeligt der oppe, jeg hentet henne i åndalsnes med toget.

Anonym sa...

Det må du gjøre! :)
Var langt avsted for å hente henne du da, bor ikke du på sørlandet?!
Jeg trives kjempegodt på sunnmøre, vi flyttet fra storbyen (Bergen) når jeg var 13, og trives bedre ved en mindre by :)

Anonym sa...

Hva gjør du når du er på disse trakter da? drar du rundt på AG stevner eller?

Marianne sa...

Når jeg hentet Embla, så tok jeg toget,det tok ca 23 timer, så det var laangt ja. Men det gikk nå fint, bedre det en at de blir sent med fly.

Hva gjør jeg der opp ja. Noen ganger er det konkurranser, så har kevin noe familie der oppe, ellers så elsker jeg vestlandet da, ikke å bo der, men å være på ferie, har vestelandet i blodet. Jeg har så lyst til å kjøre atlanterhavsveien til sommeren, så da må jeg vel til de trakter.

Anonym sa...

Ja, atlanterhavsveien er flott :) ikke lenge siden jeg kjørte den, var å handlet hest på Averøy. Der er det mange fine bildemotiver :)